شناسهٔ خبر: 41934543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دادگاه برای دریافت نمونه دی‌ان‌ای ترامپ در پرونده تجاوز جنسی ضرب‌الاجل تعیین کرد

سپیده هاشمی

براساس اسناد و مدارک دادگاه که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، یک سری ضرب‌الاجل‌های جدید در پرونده شکایت "جین کارول"، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی علیه رئیس جمهور آمریکا تعیین شده‌اند که رئیس جمهور را ملزم می‌سازد تا ماه سپتامبر نمونه دی‌ان‌ای خود را ارائه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جین کارول مدعی است که ترامپ در دهه ۹۰ وی را مورد تجاوز جنسی قرار داده است. وی در این ادعا تاکید دارد که ترامپ، ۲۳ سال پیش در رختکن یک فروشگاه به نام "برگدورف گودمن" در منطقه منتهن، به وی تجاوز کرده است.

روبرتا کاپلان، وکیل کارول در نامه‌ای خطاب به تیم حقوقی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: ضرب‌الاجل ترامپ برای پاسخ به درخواست دوم موکلم برای ارائه مدارک در حال حاضر ۱۴ اوت سال ۲۰۲۰ است و تاریخ تعیین شده برای ترامپ به منظور پاسخ به اولین اعلامیه برای ارائه آزمایشات فیزیکی ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ می‌باشد.

در ادامه این نامه آمده است: ما با توجه به مکان و روش دریافت نمونه دی‌ان‌ای ترامپ به منظور وفق دادن نیازهای امنیتی و دیگر مسائل، می‌توانیم انعطاف‌پذیر باشیم. لطفا در صورتی که تمایل به گفت‌وگو دارید، به ما اطلاع دهید.

این ضرب‌الاجل‌ها کمی پس از آن تعیین شده‌اند که دادگاه عالی آمریکا در حکمی اعلام کرد که ترامپ ملزم است تا به احضاریه برای سوابق مالی‌اش پاسخ دهد. ورنا سندرز، قاضی دادگاه عالی منهتن پیش‌تر گفته بود که این حکم "برای کلیه مراحل دادرسی ایالتی که یک رئیس جمهور در آن درگیر است" اعمال می‌شود.    

در بخش دیگری از نامه کاپلان آمده است: امیدواریم که ترامپ در حال حاضر همانند قاضی سندرز درک کرده باشد که پرونده سایروس وانس، دادستان منهتن نیویورک علیه ترامپ بدون شک ادعای رئیس جمهور برای لزوم معافیت از مجازات ریاست جمهوری را ناکام می‌گذارد.

این در حالی است که دونالد ترامپ ضمن رد این اتهامات، گفته است که هرگز کارول را ندیده است.

انتهای پیام

نظر شما