شناسهٔ خبر: 41934494 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فیلم| درگیری خونین در شهر بنگلور هند در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبر (ص)

در پی انتشار پستی که در آن به ساحت پیامبر (ص) توهین شده بود، شهر بنگلور هند شب ناآرامی را گذراند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال انتشار پستی که در آن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اهانت شده بود، مردم خشمگین شهر بنگلور استان کارناتاکا مقابل یک ایستگاه پلیس و خانه یکی از سیاستمداران هندی در این شهر تجمع کردند.

 

 

به گزارش بی‌بی‌سی، در این اعتراضات، پلیس به روی جمعیت معترضان آتش گشود و دو نفر را به ضرب گلوله کشت. جمعیت معترضان مقابل خانه یک سیاستمدار محلی در این شهر جنوبی برای بیان اعتراض خود تجمع کرده بودند. گفته شده که این اهانت از سوی یکی از اقوام این سیاستمدار انجام شده بود.

به گفته پلیس، بعد از به خشونت کشیده شدن اعتراضات، معترضان خودروها را آتش زدند و به نیروهای پلیس با سنگ حمله کردند. پلیس این شهر بیش از ۱۱۰ نفر را در اعتراضات شب گذشته بازداشت کرد.

 

 

 

«کمال پانت»، کمیسر شهر مدعی است که دست‌کم ۶۰ نیروی پلیس از جمله افسران ارشد آن در این درگیری‌ها زخمی شدند. همچنین در دو منطقه پلیس در این شهر مقررات منع آمدو شد وضع شد.

بنابر گفته پلیس، در اعتراضات دیشب از باتون و گاز اشک‌آور قبل از تیراندازی، برای متفرق کردن معترضان استفاده شده بود.

وزیر استان کارناتاکا که بنگلور مرکز آن است، کشته شدن دو معترض را تایید کرد. او همچنین در پیامی ویئویی از معترضان خواست آرام باشند و قول داد عدالت را اجرا کند.

وی در این پیام گفت: از برادران مسلمانم می‌خواهم بر سر کسی که قانون را نقض کرده، نجنگند. هر چه که باشد، ما همه برادر هستیم. هر کسی که مسئول باشد، اطمینان می‌دهیم مجازات متناسب را دریافت خواهد کرد. من با شما هستم.

بنابر این گزارش، این پست توهین‌آمیز حذف شده است.

 انتهای پیام/م

نظر شما