شناسهٔ خبر: 41934469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

براساس قانون جدید؛

سرکوب مطبوعات در تانزانيا شدت گرفت

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- با تصمیمات جدید دولت تانزانیا، فعالیت خبری در این کشور بسیار دشوار شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ، در فاصله سه ماه تا انتخابات اکتبر، شمشیر سرکوب دولتی بر پیکر رسانه‌های تانزانیا نشست.
دولت تانزانیا سیاست‌های سرکوب شدید درباره رسانه‌ها را در پیش گرفته است. براساس قوانین جدید در این کشور آفریقایی، خبر‌های مربوط به بیماری همه گیر کووید-19، اساساً سانسور می‌شوند. درعین حال، نگرانی‌هایی درباره فعالیت خبری منصفانه و آزاد برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور بوجود آمده است. قرار است انتخابات ریاست جمهوری تانزانیا در اواخر امسال برگزار شود.
با تصمیمات جدید دولت تانزانیا، فعالیت خبری در این کشور بسیار دشوار شده است. تغییرات جدید در قانون رسانه‌ها در تانزانیا همه رسانه‌های این کشور را ملزم می‌کند قبل از پخش مطالب و گزارش‌های خود از طریق شبکه‌های بین المللی، مجوز و تایید دولتی را دریافت کنند. براساس قانون جدید، در کنار همه خبرنگاران خارجی که در تانزانیا فعالیت کنند، باید نیرو‌هایی از دولت تانزانیا حضور داشته باشند. این سرکوب رسانه‌ای در فاصله سه مانده تا زمان برگزاری انتخابات سراسری در تانزانیا اجرایی می‌شود. گروه‌های فعال در زمینه حقوق و آزادی رسانه‌ای در تانزانیا از این تصمیمات به شدت متعجب شده اند. به گفته این گروهها، فعالیت رسانه‌ای آزاد و انتقادی در تانزانیا عملا ناممکن می‌شود، زیرا براساس مقررات و قوانین جدید، این نوع خبررسانی مصداق اقدامات غیرقانونی پیدا می‌کند و این اقدامات بخشی از سیاست‌های سرکوب است که در ماه‌های اخیر در تانزانیا در پیش گرفته شده است. مخالفان دولت تانزانیا می‌گویند دولت با این سیاست‌ها به دنبال خفه کردن رسانه‌ها و آزادی‌های سیاسی در کشور است.

نظر شما