شناسهٔ خبر: 41934385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یادداشت؛

استاندار کرمان مدیران منفعل را کنار بگذارد/ نیاز به مدیریت جهادی

کرمان - گلایه‌های مکرر استاندار کرمان از انفعال برخی از مدیران دستگاه‌های دولتی نشان از ضرورت تغییر مدیران منفعل دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، این روزها سخنرانی استاندار کرمان در خصوص انفعال برخی از مدیران در مسیر رفع موانع تولید به یکی از مباحث روز استان کرمان تبدیل شده است.

انفعال در حالی در برخی از مجاری اجرایی دستگاه‌هایی که مردم با آن مواجه هستند دیده می‌شود که دقیقاً در همین مقطع زمانی به دلیل جنگ اقتصادی که دشمن آغاز کرده است کشور نیاز به مدیریت جهادی و بی وقفه دارد.

استفاده از اقتصاد بومی و اقتصاد مقاومتی و بالفعل کردن پتانسیل‌های اقتصادی بر مبنای توانمندی جوامع و داشته‌های بومی هر شهرستان و منطقه بدون شک رمز عبور از شرایط فعلی و تحریم‌های ظالمانه‌ای است که غرب بر مردم ایران تحمیل کرده است.

در این میان تاکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر تمرکز در خصوص مسائل اقتصادی نشان از ضرورت‌هایی دارد که تنها با برنامه ریزی و عمل در این عرضه محقق می‌شود که در سال جاری جهش تولید از جمله مهمترین این وجوه مدیریتی است.

حال باید سوال پرسید عملکرد مسئولان در زمینه جهش تولید در سال جاری در مقایسه با سال گذشته چگونه بوده است؟

سابقه انتقاد استاندار کرمان از مدیران کم کار و یا بی توجه به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و یا مدیرانی که در جلسات جذب سرمایه شرکت نمی‌کنند به ماه‌ها قبل باز می‌گردد.

این در حالیست که سیستم اداری پویا و مدیریت‌های جهادی و تأثیر گذار برای عبور از وضعیت موجود از ضروریات پیش رو می‌باشد که باید به آن بیشتر توجه شود.

برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت از ضروریات حل مساله در شرایط کنونی است و نباید مشکلاتی که برای صنایع، کشاورزان و معادن استان پیش می یاد مانعی در مسیر تولید تبدیل و در چرخه مسائل بروکراسی اداری گرفتار شود و با دفع وقت برای حل مشکل مواجه شود.

حل بسیاری از این مشکلات با برگزاری چند جلسه و هماهنگی‌های بین دستگاهی به سادگی قابل انجام است و ایجاد فرهنگ کار و تلاش و ایده پردازی راه حلی برای دور زدن تحریم‌ها و رفع موانع تولید است که می‌تواند به هدف گذاری عملی برای جهش تولید در استان کرمان تبدیل شود.

در شرایط کنونی عملکرد مسئولان در زمینه توجه به رفع موانع تولید، اشتغالزایی، توسعه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید باید به مولفه‌هایی برای سنجش عملکرد تبدیل شود.

نظر شما