شناسهٔ خبر: 41934045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لاوروف | توهمات آمریکا خطر استفاده محدود از تسلیحات اتمی را افزایش داده است

وزیر خارجه روسیه هشدار داد که توهمات آمریکا برای سلطه جهانی، خطر استفاده محدود از تسلیحات اتمی را افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در یک مصاحبه تاکید کرد که شرایط ثبات استراتژیک و امنیت جهانی بسرعت در حال بدتر شدن است. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف افزود: مسکو در حال کار با دیگر قدرت‌های اتمی است تا بار دیگر اصول عدم پذیرش هرگونه جنگ اتمی را مورد تایید قرار دهد. 

این دیپلمات ارشد روسی در ادامه با بیان اینکه شرایط ثبات و امنیت جهانی روز به روز درحال بدتر شدن است افزود: مکانیسم‌های کنترل تسلیحات استراتژیک از بین رفته‌اند. دکترین‌های نظامی برخی از کشورها یک بار دیگر خطر استفاده محدود از تسلیحات اتمی را افزایش داده است.

وی مشخصا به آمریکا اشاره کرد و گفت که تمایل این کشور برای تضمین سلطه جهانی خود با هر ابزاری این توهم را برای واشنگتن به وجود آورده است که می‌تواند با یک جنگ اتمی پیروز شود. در این شرایط بسیار مهم است که یک بار دیگر اصول حاکم بر روابط میان قدرتهای اتمی و همچنین روابط میان کشورها را به صورت کلی مورد تایید قرار دهیم. 

لاوروف در پایان تاکید کرد که مسکو با دیگر قدرتهای اتمی در تماس نزدیک باقی خواهد ماند تا دوباره اصول بنیاین در این حوزه را مورد تاکید و تایید دوباره قرار بدهد. 

انتهای پیام/ص

نظر شما