شناسهٔ خبر: 41933337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کتابخانه‌های‌ سیار به روستاهای قزوین می‌رود

گروه استان‌ها-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با همکاری سپاه صاحب‌الامر(عج) اقدام به ساخت کتابخانه‌های سیار کردیم که این کتابخانه‌ها کتاب‌ها را به اهالی کتابخوان روستاهای محروم قزوین می‌رسانند.

صاحب‌خبر -

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به محدودیت بودجه عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی برای ساخت کتابخانه در نقاط دورافتاده و محروم استان اظهار داشت: با همکاری سپاه صاحب‌الامر(عج) اقدام به ساخت کتابخانه‌های سیار کردیم که این کتابخانه‌ها کتاب‌ها را به اهالی کتابخوان روستاهای محروم قزوین می‌رسانند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 روستا در پوشش کتابخانه‌های سیار هستند، اضافه کرد: با توجه به اینکه رفت‌وآمد روستاییان به کتابخانه‌ها در شهرهای استان قزوین مستلزم انجام هزینه بالایی است، برای آسان کردن دسترسی کتابخوانان روستایی به کتاب خودروهایی توسط سپاه صاحب‌الامر(عج) در اختیار ما قرار گرفت که آنها را تبدیل به کتابخانه سیار کردیم و با آنها کتاب‌ها را میان اهالی روستاهای استان توزیع می‌کنیم.

محمدبیگی ایجاد عدالت در دسترسی به منابع مکتوب و کتابخانه‌ای را هدف مهم ایجاد کتابخانه‌های سیار دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه استعدادهای ارزشمندی در روستاهای ما زندگی می‌کنند، کتابخانه‌های سیار کمک می‌کنند که این افراد از علم و دانش روز بی‌بهره نمانند.

اجرای پویش نذر کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با ذکر اینکه بودجه این نهاد برای توسعه منابع کتابخانه‌ای بسیار کم است، گفت: به همین خاطر به دنبال اجرای پویش نذر کتاب در کتابخانه‌های عمومی هستیم و به این خاطر به کمک جدی خیران برای توسعه و به‌روز کردن منابع کتابخانه‌های عمومی استان نیاز داریم.

محمدبیگی افزود: همانطور که سنت ساخت مدرسه میان خیران استان قزوین جا افتاده، باید سنت کتابخانه‌سازی و تقویت منابع کتابخانه‌ها هم میان خیران ایجاد شود تا بتوانیم سطح کیفی کتابخانه‌های استان قزوین را به استانداردهای جهانی نزدیک کرده و زمینه را برای حضور پژوهشگران و کتابخوانان حرفه‌ای در آنها مهیا کنیم.

وی محدودیت در توسعه منابع دیجیتال در کتابخانه‌ها را یادآور شد و ادامه داد: اگر بخواهیم همه منابع کتابخانه‌های استان را دیجیتال کنیم، باید هزینه‌های زیادی را به مؤلفان و ناشران آنها بپردازیم که در حال حاضر چنین امکانی را در نهاد کتابخانه‌ها در اختیار نداریم.

انتهای پیام/ ت

نظر شما