شناسهٔ خبر: 41932460 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لیگ اروپا؛ سویا و شاختار، حریفان منچستریونایتد و اینتر در نیمه نهایی

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- تیم های سویا و شاختار دونتسک با پیروزی مقابل وولورهمپتون و بازل، راهی مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا شدند.
به گزارش آریا، ولورهمپتون در دیدار یک چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل سویا که سابقه درخشانی در قهرمانی این تورنمنت دارد، شکست خورد و به خانه برگشت. سویا در دیداری دراماتیک و حساس مقابل وولورهمپتون، نماینده انگلیس با گل دقایق پایانی موفق به کسب پیروزی 1-0 شد و به مرحله نیمه نهایی رسید و حریف شیاطین سرخ در این مرحله شد.
در دقیقه `13 مسابقه ضربه پنالتی رائول خیمنز را بونو، دروازه بان سویا مهار کرد تا یک واکنش حیاتی داشته باشد و شاید همین فرصت سوزی جریان بازی را عوض کرد. در نهایت در دقیقه `88 لوکاس اوکامپوس روی پاس اور بانگا، دروازه وولورهمپتون را باز کرد تا در حالیکه تصور می شد بازی به وقت های اضافه کشیده خواهد شد، ماجراجویی نماینده انگلیس در همین مرحله زودتر به پایان برسد.
سویا در حالی مقابل وولوز به پیروزی رسید که تیم انگلیس در دقیقه 13 صاحب یک ضربه پنالتی شد. فرار عالی آداما ترائوره از زمین خودی تا محوطه جریمه سویا ادامه داشت تا اینکه تکل بلند کارلوس او را نقش زمین کرد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. اما ضربه رائول خیمنز را بونو مهار کرد تا بازی بدون گل دنبال شود.
بازی با همین نتیجه ادامه داشت و در حالی که به نظر می رسید کار به وقت اضافه کشیده خواهد شد، در دقیقه 88، سویا به گل برتری رسید. روی یک ضربه آزاد بود که ارسال دقیق اور بانگا را اوکامپوس با ضربه سر تبدیل به گل کرد و سویا با همین یک گل، حریف منچستریونایتد در مرحله بعد شد.
اما تیم اوکراینی شاختار دونتسک مقابل بازل کار راحت تری داشت و با یک پیروزی پرگل، به نیمه نهایی رسید. شاگردان لوئیز کاسترو در همان دقیقه 2 توسط مورائس به گل رسیدند و در ادامه، تایسون (22)، پاتریک (پنالتی-75) و دودو (88)، سه بار دیگر دروازه بازل را باز کردند. تک گل فن وولفس‌فینکل در دقیقه 2+90، از سنگینی شکست تیم سوئیسی کم نکرد.
شاختار دونتسک با کسب پیروزی مقابل بازل موفق شد تا به نیمه نهایی لیگ اروپا صعود کرده و حریف اینتر برای راهیابی به فینال این رقابت ها شود. دیدارهای مرحله نیمه نهایی یک‌شنبه (سویا-منچستریونایتد) و دوشنبه (اینتر-شاختار) آینده برگزار خواهد شد.
سویا تاکنون 6 بار به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا/جام یوفا رسیده است. نکته جالب اینکه در 5 مورد قبلی، سویا همواره قهرمان این رقابت ها شده است. سویا به عنوان پرافتخارترین تیم در لیگ اروپا/جام یوفا، قهرمانی این رقابت ها در سال های 2006، 2007، 2014، 2015 و 2016 را تجربه کرده است. لیورپول، یوونتوس، اینتر و اتلتیکو مادرید نیز هر کدام 3 بار فاتح لیگ اروپا/جام یوفا شده اند.
برنامه مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ اروپا:
منچستریونایتد - سویا | یکشنبه 26 مرداد، ساعت 23:30 در کلن
اینتر - شاختار دونتسک  | دوشنبه 27 مرداد، ساعت 23:30 در دوسلدورف
فینال: جمعه 31 مرداد، ساعت 23:30 در کلن


نظر شما