شناسهٔ خبر: 41931487 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به رغم تلاش صهیونیست‌ها؛

«ایلهان عمر» در رقابت مقدماتی مینه‌سوتا پیروز شد

مریم خرمایی

نماینده مسلمان ایالت مینه‌سوتا، به رغم تلاش لابی‌های صهیونیست، موفق به پیروزی در رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها شد و اکنون آماده است تا در دور دوم، به مصاف رقیب جمهوریخواه برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ایلهان عمر» یکی از دو نماینده زن مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا، توانست در رقابت با «آنتون ملتون میکوس» (Antone Melton-Meaux)، پیروزی در رقابت مقدماتی حوزه پنجم ایالت مینه‌سوتا را از آن خود کند و به نمایندگی از حزب دموکرات، راهی دور نهایی شود که در ماه میلادی نوامبر، همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، برگزار خواهد شد.

این در حالی است که نظر به اختلافاتی که ایلهان عمر با شخص «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی دارد و به طور شفاف خواستار تحریم این رژیم شده، لابی‌های صهیونیستی تلاش داشتند تا به هر نحو ممکن مانع از پیروزی او در انتخابات مقدماتی شوند.

عمر و ملتون ایدئولوژی‌های تقریباً مشابهی دارند اما در مورد اسرائیل مواضع آنها متفاوت است. عمر یکی از منتقدین اصلی سیاست‌های رژیم صهیونیستی است و از بایکوت و تحریم تل آویو حمایت می‌کند اما ملتون از سوی گروه‌های قدرتمند طرفدار اسرائیل حمایت می‌شد.

نظر شما