شناسهٔ خبر: 41931470 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ضمن تهدید ترکیه

ارتش عراق: در برابر ریخته شدن خون شهروندانمان ساکت نمی مانیم

زینب غلامی

ارتش عراق در واکنش ب حمله پهپادی ترکیه به شمال این کشور، آنکارا را تهدید کرد و هشدار داد که در برابر ریخته شدن خون عراقی‌ها ساکت نخواهد نشست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق‌نیوز، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای گفت: ما حمله پهپادی ترکیه به تعدادی از نیروهایمان را محکوم می‌کنیم. این تجاوز به کشته شدن رئیس تیپ دوم در منطقه اول در فرماندهی گارد مرزی و رئیس گردان سوم و  زخمی شدن رئیس گردان اول و افسر اطلاعات و دو تن از همراهانشان منجر شد. نیروهای ما در عملیات شناسایی در منطقه سیدکان در چهار کیلومتری نوار مرزی با ترکیه بودند.

وی گفت: به منظور حفظ حسن همجواری و روابط میان دو کشور نیروهای ترکیه باید درباره این جنایت توضیح داده و عاملان باید مجازات شوند. ما قبلا هم نسبت به ادامه تجاوزات ترکیه به خاک عراق هشدار داده بودیم. خون عراقی‌ها گرانبهاست و ما در برابر ریخته شدن خونشان سهل‌انگاری نکرده و ساکت نمی‌نشینیم.

در همین راستا تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک عراق نیز گفت: با مسئولان اقلیم کردستان درباره تجاوز ترکیه که به کشته شدن دو افسر گارد مرزی منجر شد ارتباط و گفتگو داریم.

وی افزود: جزئیات دیگری وجود دارد که برای بررسی دلایل این حمله و هدف قرار گرفتن نظامیان عراقی با اقلیم کردستان درباره آن صحبت خواهیم کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما