شناسهٔ خبر: 41930928 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقاد شدید برلین به دخالت‌های آمریکا در پروژه گازی "نورد استریم ۲"

وزیر خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای روس خود در مسکو انتقاد شدیدی به دخالت‌های آمریکا در پروژه گازی "نورد استریم ۲" وارد کرد و گفت: هیچ کشوری حق ندارد سیاست‌های انرژی خود را به اروپا دیکته کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت رادیو آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای روس خود در مسکو انتقاد شدیدی به دخالت های آمریکا در روند پروژه خط لوله انتقال گاز "نورد استریم 2 " وارد کرده و تهدیدهای تحریمی آمریکا علیه این پروژه گازی را رد کرد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت: این یک تصمیم مستقل است که ما از کجا می خواهیم انرژی خود را تامین کنیم. هیچ کشوری حق ندارد سیاست انرژی خود را به اروپا دیکته کند و موفق به انجام این کار هم نخواهد شد.

وی تحریم ها بین شرکا را قطعا اقدام نادرستی برشمرد.

"سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه هم آمریکا را متهم کرد که می خواهد در همه جای دنیا موضع خود را در پیش گیرد. وی افزود: اما پروژه نورد استریم 2 باید تکمیل شود. لاوروف تاکید کرد که تصور می کند این اتفاق در آینده نزدیک خواهد افتاد.

آمریکا به شدت مخالف تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 است و مرتبا مشارکت کنندگان در این پروژه گازی را به تحریم تهدید می کند.

اخیرا سه سناتور آمریکایی طی نامه‌ای جزیره روگن آلمان را تهدید کردند که اگر به همکاری با روسیه برای تکمیل این پروژه گازی ادامه دهند باید منتظر شرایط اقتصادی دشواری در سایه تحریم های آمریکا باشد.

در نامه این سناتورهای آمریکایی خطاب به شرکت هایی که در این جزیره فعالیت دارند آمده است: اگر به ارائه کالا، خدمات و پشتیبانی از پروژه نورد استریم 2 ادامه دهید بقای مالی آینده خود را نابود می کنید.

بندر ساسنیتز- موکران در جزیره روگن واقع در ایالت مکلنبورگ- فورپومرن آلمان به عنوان یک پایگاه لجستیکی برای تکمیل خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 مطرح است.

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه گازی مخالفت می کند. واشنگتن این طور استدلال می کند که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می شود.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت "گازپروم" است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته‌اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

هایکو ماس قبل از عزیمت به مسکو هم درباره لزوم گفتگو با روسیه برای حل بحران های بین‌المللی تاکید کرده بود.

وی روابط آلمان و روسیه را به اندازه‌ای مهم ارزیابی کرد که نمی توان آن را به حال خود واگذار کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما