شناسهٔ خبر: 41930798 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

از چه پاکننده‌ای برای صورت استفاده کنیم؟

صاحب‌خبر - اما عده‌ای آن‌قدر که به استفاده از برندی خاص از اقلام آرایشی اهمیت می‌دهند، توجه آن‌چنانی به پاک‌کننده این آرایش نداشته و اهمیتی به این مسئله نمی‌دهند، ولی باید دانست که جدای از خرید مارکی خاص، کیفیت شوینده‌های صورت مهم و ضروری است.
محمد شاهقلی، داروساز در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شوینده‌ها به دو دسته صابونی و غیرصابونی تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: انواع صابونی با فرمولاسیون چربی و سود سوزآور تهیه شده و چون دارای سود هستند، در درازمدت سبب قلیایی شدن پوست می‌شوند.
این داروساز با تاکید بر اینکه قلیایی شدن پوست به مرور سبب چروک شدن پوست نیز می‌شود، افزود: شوینده‌های غیر صابونی‌ بر انواع صابونی ارجحیت دارند و با قابلیت تنظیم PH پوست و تغییر ندادن آن همواره می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه افراد دارای پوست‌های خشک، حساس، خارش‌دار و ملتهب حتما از انواع غیرصابونی دارای کرم و روغن که خاصیت رطوبت‌رسانی به پوست را داشته، استفاده کنند، گفت: این دسته از افراد اصلا از شوینده صابونی استفاده نکنند و حتی می‌توانند از صابون‌های بچه که انواع متنوعی داشته و PH خنثی دارند، استفاده کنند.
آب بهترین و سالم‌ترین پاک‌کننده است
در ادامه کوروش احمدپور، متخصص پوست و مو، کم‌هزینه‌ترین شوینده‌های صورت را صابون‌های معمولی مطرح و تصریح کرد: اگر افراد دارای پوست چرب و جوشدار هستند از صابون‌های قوی‌تر حاوی آنتی‌باکتریال و چای سبز استفاده کنند.
وی با بیان اینکه تفاوت معناداری از لحاظ کیفیت میان صابون‌ها و شوینده‌های امروزی نظیر پن‌ها، ژل‌ها و ... وجود ندارد، گفت: اگر مسئله قیمت برای افراد مهم نیست بهتر است از شوینده‌های امروزی مانند ژل‌ها استفاده کنند، هرچند تفاوت آن‌چنانی میان شوینده‌های صورت قدیمی و جدید وجود ندارد و گاها نقش تبلیغات مصرف انواع امروزی را بالا می‌برد.
این متخصص پوست و مو به افراد دارای پوست خشک توصیه کرد که کمتر از شوینده‌ها استفاده و بیان کرد: تعداد دفعات مشخصی برای شست‌وشوی روزانه وجود ندارد، اما افراد دارای پوست حساس از شوینده‌های ظریف‌تر حاوی گلیسیرین و کرم استفاده کنند.
احمدپور خاطرنشان کرد: زمانی که امکان استفاده از آب برای شست‌وشو وجود ندارد، استعمال دستمال مرطوب مانعی ندارد، هرچند آب همچنان بهترین و سالم‌ترین پاک‌کننده صورت است.

برچسب‌ها:

نظر شما