شناسهٔ خبر: 41930192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ترامپ، سناتور کاملا هریس را یک دروغ‌گو خطاب کرد

رئیس جمهوری آمریکا کاملا هریس را یک دروغ‌گو دانست که در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری هم خیلی ضعیف ظاهر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ عصر سه‌شنبه در نشست خبری روزانه مربوط به شیوع کرونا در آمریکا، در پاسخ به سوالی درباره انتخابات کاملا هریس سناتور رنگین‌پوست کالیفرنیا به عنوان شریک انتخاباتی جو بایدن نامزد احتمالی حزب دموکرات، این مطلب را مطرح کرد.

وی ادامه داد: او چیزهایی را گفت که حقیقت نداشت. او کسی است که داستان‌های بسیار زیادی را گفته است که حقیقت نداشتند. او کسی است که به شدت به دنبال افزایش مالیات است. او به دنبال کاهش بودجه نظامی در سطحی است که کسی نمی‌تواند باور کند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: او مخالف شرکت‌های گازی و تولیدات پتروشیمی است. او موافق پزشکان اجتماعی است که در آن صورت پزشکان خود را از دست خواهید داد. او می‌خواهد طرح بیمه سلامت را از ۱۸۰ میلیون آمریکایی برطرف سازد.

ترامپ با بیان اینکه خواهیم دید هریس چه کار خواهد کرد، اظهار کرد: در مرحله مقدماتی که انتظار داشتیم عملکرد بهتری داشته باشد، او خیلی ضعیف بود. او با حدود ۲ درصد آرا و صرف هزینه‌های زیاد، صحنه را ترک کرد.

وی مدعی شد: کمی از انتخاب او شگفت زده شدم. من مدت طولانی او را تماشا کرده‌ام و از این انتخاب کمی شگفت‌زده شدم. او به طور خارق العاده‌ای نسبت به قاضی کاونا رفتاری زننده داشت. به قدری رفتار زننده‌ای داشت که به زودی‌ فراموش نخواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از انتخاب سناتور هریس به عنوان شریک انتخاباتی بایدن ابراز تعجب کرد و گفت او در مرحله مقدماتی عملکردی ضعیف داشت و افراد دیگر بهتر از او بودند.

اعتراف به حمایت مسیحیان اونجلیک از پنس

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا کاملا هریس در انتخابات نوامبر کمک بایدن خواهد بود یا به او آسیب می‌رساند، گفت: من مایک پنس را بسیار بهتر می‌پسندم. او همچون یک صخره سفت است. او یک معاون اول فوق‌العاده است.

وی با بیان اینکه پنس مورد احترام همه گروه‌های مذهبی است تنها به گروه مذهبی متعصب مسیحیان اونجلیک که حامی سرسخت رژیم صهیونیستی هستند و در آمریکا از سوی جامعه مسیحیان مورد اقبال قرار ندارند، اشاره کرد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: من پنس را نسبت به هریس برتر می‌دانم. کاری که هریس با قاضی کاونا کرد، وحشتناک بود. فکر می‌کنم آن نشست برای هریس و برای کشور ما بد بود.

اشاره ترامپ به مخالفت سرسختانه کاملا هریس با انتصاب برت کاونا به عنوان قاضی دادگاه عالی آمریکا است.

وی همچنین به انتقادهای دموکرات‌ها از ساخت دیوار مرزی، سیاست‌های مهاجرتی و متمم دوم قانون اساسی که حمل سلاح را برای شهروندان آمریکا مجاز می‌داند، اشاره کرد و به این ترتیب خواست القا کند که کاملا هریس و جو بایدن مخالف قانون اساسی آمریکا هستند.

جو بایدن روز سه‌شنبه اعلام کرد سناتور کاملا هریس ۵۵ ساله را برای همراهی انتخاباتی خود برگزیده است.

نظر شما