شناسهٔ خبر: 41929402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

جوانان پرچمداران اصلی بیانیه گام دوم انقلاب

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان با بیان اینکه جوانان پرچمداران اصلی بیانیه گام دوم انقلابند، گفت: این نشان می دهد چقدر رهبری نظام، به آینده ی کشور و نسل جوان امید دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، میثم پاریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان در حاشیه ی بازدید از موسسه راه و هدف شهدای استان کرمان و دیدار با اعضای آن که با حضور نژاد زمانی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و هیئت همراه به مناسبت هفته تشکل ها و مشارکت‌های اجتماعی انجام شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای این سمن گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد در مدت خدمتگزاری چنین روزی را در چنین مکانی که ذره به ذره، قدم به قدم و متر به مترش عشق و برکت است، حضور یابم، چرا که سمنی است که در نامگذاریش هم که راه و هدف شهداست، جای تأمل دارد.
او به بیان شاخص های وجودی شهدا پرداخت و افزود: شهدا عزیزترین دارایی، جانشان بود، که آن را تقدیم کردند و اکثراً در اوج جوانی، قدرت و هنگامه ای که می توانستند از زندگی دنیایی خود لذت ببرند، رفتند تا ناموسشان در امنیت باشد و اینها جای تأمل و تفکر دارد.
پاریزی به کار اعضای سمن "راه و هدف شهدا" اشاره و تصریح کرد: وقتی می بینیم جوانان در این شرایط و در این اوضاع، با اینهمه عشق، خلوص و تواضع کار می کنند، انگیزه ی ما برای کار مضاعف می شود.
او حضور در این سمن را یک کلاس آموزشی رایگان عنوان کرد و بیان داشت: تشکلی را تشکیل داده اید که جدای از نام و تفکراتش، متناسب با نیازهای جامعه، در هر جایی که احساس می شود، خلاء و آسیبی وجود دارد، کمک و سعی می کند، گوشه ای از درد مردم را تسکین دهد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: این تفکر در هیچ دستگاه حاکمیتی و در هیچ نهادی و ارگان دولتی نمی تواند وجود داشته باشد، چرا که همه ی ما به لحاظ دریافت حقوق و مزایا وابستگی داریم، ولی کاری که شما انجام می دهید، کار دل و همراه با عشق است.
پاریزی خطاب به اعضای این سمن افزود: شما نشان دادید، آدم هایی وجود دارند که با حداقل ها، مسائل و مشکلات را حل می کنند.
او تصریح کرد: کار شما تلنگریست برای ما که مسئولیت داریم و امیدواریم بتوانیم از چیزی که درس گرفتیم، درس پس دهیم.
پاریزی با بیان اینکه علاقه مند هستیم، ارتباط شما با حوزه معاونت جوانان اداره کل نزدیک تر باشد، بیان داشت: شما می توانید تأثیرگذاری خیلی خوبی را بر مجموعه سمن های ما داشته باشید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه متأسفانه، ما قبل از اینکه برای جوانان معروفی بسازیم، سعی می کنیم به دنبال نهی کردن از یک منکر باشیم، گفت: این خوب نیست، ما باید جوانانمان را بیاوریم و اینجا را که در جوار گلزار شهداست، ببینند، که قطعاً با دیدن این مکان، تفکرات و مکتب شهدا، خودش می تواند برای نسل های ما درس باشد.
پاریزی افزود: اینجا که در جوار گلزار شهداست، یک دانشگاه است، بدون اینکه کتابی تألیف شده باشد و بدون اینکه تدریس آکادمیکی صورت بگیرد، دنیایی درس به انسان القاء می شود و این تفکرات می تواند از شما به نسل جوان ما القاء شود.
او به اعضای این سمن توصیه کرد: بچه هایی را که به نوعی طرد می کنند، شما جذب کنید، چرا که این هنر شماست تا بر آنها تأثیرگذاری داشته باشید.
او تصریح کرد: خیلی به آینده کشور امیدواریم، چرا که در کشوری که مزین به نام مقدس جمهوری اسلامی است و در زیر پرچم صاحب الزمان(عج) و با مدیریت ولی امر مسلمین، رهبر فرزانه و حکیمی که خیلی از کشورهای دنیا به داشتنش غبطه و حسرت می خورند، زندگی می کنیم.
پاریزی بیان داشت: امروز می بینم، ایشان با تمام تجربه ها، تفکرات و ارتباطات معنوی و الهی شان، بیانیه ای را صادر می کنند، تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب و این فصل الخطاب به جوانان است و نشان می دهد چقدر رهبری نظام، امید به آینده ی کشور و نسل جوان دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: اگر ابعاد این بیانیه را مطالعه کنید، می بینید در بخش های زیادی از آن بر جوانان تکیه شده و جوانان پرچمداران اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند و این رسالت ما را سنگین تر می کند. به ویژه وظیفه ی وزارتخانه و اداره کل ورزش و جوانان که بخشی از کارش در حوزه جوانان است.
پاریزی افزود: وقتی شما را می بینم، قوت قلب می گیریم، چرا که افرادی را داریم که می توانند بازوان توانمند ما برای تفکرات و فرهنگ ناب اخلاقی و اسلامی باشند و اینها خودش می تواند زمینه ساز آینده ای روشن برای کشور و نسل های بعدی باشد.
او به بیان گزارشی از وضعیت سخت کشور در زمان هشت سال دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: امروز به نسبت گذشته، شرایطمان بسیار خوب است، چرا که امروز هم افراد با تفکر و خوبی داریم و هم جوانانی تأثیرگذار و کشور در بسیاری از منابع به خود متکی است، پس اینها ظرفیت هاییست که در کناره بهره گیری از توانمندی شما جوانان مستعد می تواند به بالفعل تبدیل شود.
پاریزی ابراز امیدواری کرد: از سوی دولت مردان و کسانی که در نهاد های حاکمیتی و دستگاه ها مسئولیت دارند، این اعتماد صورت گیرد و میانگین سن مدیریتی کشور کاهش پیدا کند، چرا که اعتماد به نسل جوان راهگشای بسیاری از مشکلات کشور است، به ویژه جوانانی که فرهنگ انقلابی و معنوی را اشاعه می دهند.
او بیان داشت: این تفکرات شما در کنار کار جهادی می تواند در تمام حوزه ها، بخش ها و حتی ورزش که امروز بیشترین خلاء آن، مسائل فرهنگیست، تأثیرگذار باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: علاقه مندیم از ظرفیت جوانانی مثل شما بیشتر استفاده کنیم و حوزه جوانان ما جای شما ست، پس برنامه و طرح بدهید تا ما به دنبال اجرایش باشیم.
پاریزی از اعضای این سمن خواست: استانمان را در زمینه مسال فرهنگی در کشور پررنگ تر نشان دهیم و تلاش کنیم در بسیاری از برنامه ها و طرح ها پایلوت کشور باشیم.
او افزود: همانطوری که امروز استان کرمان مفتخر به این است که سردار پورجعفری و سردار سلیمانی به عنوان چهره های بین المللی مقاومت در خاکش خوابیده اند، پس ما خودمان مدیون و وامدار هستیم تا در کنار هم، با برادری، هم افزایی، دوستی و تعامل برای پیشرفت مملکت و کرمانی آباد و آزاد تلاش کنیم.

نظر شما