شناسهٔ خبر: 41929381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

شهروند مجـــازی

صاحب‌خبر -


یگانه خدامی

#تعویق_کنکور

خبر تعویق برگزاری کنکور سراسری برای داوطلبانی که مدت‌هاست هشتگ می‌زنند و نگران سلامتی خود و خانواده‌شان هستند، خوشحال‌کننده بود. هرچند که همه نگران تصمیم نهایی ستاد مبارزه با کرونا بودند و از این می‌گفتند که چرا خبرها دقیق و قطعی اعلام‌ نمی‌شود. در این میان مخالفان تعویق کنکور هم فعال بودند و از خستگی و بلاتکلیفی این روزهایشان می‌نوشتند: «‏ببین مافیای نامرد مخالف تعویق! من بالاخره که کنکورمو میدم. اما بهت قول میدم از این به بعد رسالتم این باشه که جلوی هرکسی که بخواد تو مؤسسه شما ثبت‌نام کنه بگیرم»، «خطاب به مخالفا:که نمی‌دونم واقعاً داوطلبید یا نه.که نمی‌دونم چند نفرین. ولی خنده دار‌ترین جای مسأله اینه دم از فشار و استرس میزنین و حرف همتونم اینه: بزارین بدیم تموم شه بره خسته شدیم. اگر خسته شدین و چیزی ندارین دیگه بخونین خب استراحت کنین جداً»، «‏ما خواستار تعویق کنکور هستیم. سلامت جامعه مهم‌تر از این آزمون‌ها هست لطفاً اجازه ندید که با جان مردم بازی شود»، «‌‌‎کسی که واقعاً خونده باشه مثل خود من که از شهریور 98 دارم میخونم، خوشحاله که وقت بیشتری داره واسه جمع بندی. ولی کسی که نخونده ناراحته چون می‌خواد زود بده بره و بره دنبال عشق و حال»، «‌‎خوشحالم برای تعویق فقط و فقط به‌خاطر جون مادر و پدرم وگرنه ۳ سال از زندگیمو گذاشتم پای این لعنتی»، «‌‎کنکوری نیستم. ولی خیلی بده بلاتکلیفی.یا یهو بگن میره آذر ماه که ورودی ترم بهمن باشن یا میره برای سال دیگه. چیه همش یک ماه یک ماه میندازن عقب. اعصاب آدم خرد میشه»، «‏اینکه کنکور به تعویق افتاد خبر خوبی بود، اما نباید فراموش شود این قدم اول ‎مبارزه با مافیای کنکور بود»، «‏وقتی تاریخ قطعی کنکور مشخص بشه، یه روز صبح میرم قدم میزنم و بعدش تا خود کنکور ارتباطمو با کل دنیا قطع می‌کنم؛ حالم از خبر به هم می‌خوره دیگه.»، «‏کنکور عقب افتاد. یه جمله شاید واسه خیلیا یه خبر خوشحال‌کننده باشه ولی واسه اون بدبختی که داره یک سال تلاش میکنه نه. اونی که خوشحاله به خودش وعده میده شروع کنه»، «‏در بین تمامی دفعاتی که خبر ‎تعویق کنکور آمد، این بار وجه عقلانی داشت. اینکه سازمان سنجش در اجرای پروتکل‌ها کم کاری کرد، دو کنکور ارشد و دکتری با شرکت‌کننده کمتر رو نتونست مدیریت کنه و وزیر بهداشت بدرستی این بار جلوی برگزاری رو گرفت تا شرایط و لوازم انجام کار فراهم بشه»، «‏دلم برای کنکوری‌های مخالف تعویق که سرشون تو کتاب بود و وقت هشتگ زدن نداشتند سوخت.»، «‌‌‎کنکور زندگی همه مارو تحث تأثیر قرار میده.. اطرافم پر از دانش‌آموز کنکوریه و توی خانواده هم دوتا کنکوری هست. عجیبه هرکس که من می‌بینم واقعاً به مرز استیصال و از هم گسیختگی رسیده چطور شماها هنوز توان دارید 40 روز دیگه هم بلاتکلیف باشید؟!»، «‏این بچه‌های مردم همینجوریشم روانشون با کنکور بهم میریزه، حالا هرروزم یه خبر میدن که هست، نیست، هست، نیست»، «‏شاید نظرات در مورد تعویق یا برگزاری کنکور متفاوت باشه با دلایل متفاوت؛ اما بعید می‌دونم کسی بین انسان‌ها معنی «اطلاع ثانوی» رو تو یه همچنین شرایطی درک کنه! تازه جالبیش اینه که خبر رو در حالی دادن که قطعی نشده و ستاد باید تصمیم نهایی رو بگیره.»

خیابان بازرگان

دیروز حجت نظری عضو شورای شهر تهران در توئیتر خبر از نامگذاری یک خیابان با نام مهدی بازرگان نخست‌وزیر دولت موقت داد. او نوشت: «‏پس از گذشت دوسال از نامگذاری خیابانی به‌نام دکتر محمد ‎مصدق، امروز با پیگیری‌هایی که انجام شد، خیابانی به‌نام مرحوم مهندس ‎مهدی بازرگان در صحن شورای شهر تهران به تصویب رسید.»
نظری چند روز پیش هم از نامگذاری دو خیابان به‌نام‌های سهیل گوهری و روح‌الله رجایی روزنامه نگاران درگذشته به‌دلیل بیماری کرونا خبر داده بود که واکنش‌های منفی بسیاری داشت. کاربران زیادی درباره اینکه بهتر است خیابان‌هایی به‌نام شهدای کادر درمان نامگذاری شود می‌نوشتند. پس از این جنجال‌ها خبری که دیروز نظری منتشر کرد هم واکنش منفی داشت و هم مثبت: «نامگذاری خیابان سازمان آب در غرب تهران به‌نام زنده‌یاد مهندس مهدی بازرگان! هرچند بسیار دیر اما، مبارک است. هرچند خیابانی اصلی‌تر و بزرگ‌تر برازنده نام بازرگان بود.»، «‏الان خیابانی به‌نام آقای بازرگان ثبت شد ولی با هزار عجز و لابه و رشوه تونستم تو ‎قم برم سر آرامگاه ایشون»، «‌‎واقعاً هیچ کاری غیر از تغییر نام ندارید؟ میدونید هربار یه اسم عوض می‌کنید مردم اون آدرس چقدر بدبخت میشن و تمام اسناد و مدارکشون به هم میریزه؟! کجای دنیا دیدید اسم خیابون رو عوض کنن؟!»، «‌‎حالا این کار خوبه ولی شهر مشکلات دیگه‌ای هم داره، به اونها هم یه نیم نگاهی بندازید.»، «‏زمانی که بازرگان مسئول
لوله کشی آب تهران شد، ابتدا برای مردم ‎جنوب شهر لوله کشی کرد، بعد مناطق شمال تهران! شورای شهر تهران به جای این تقرب‌های مصنوعی به ‎مهندس بازرگان، اگر راست میگوید از ‎کردار بازرگان پیروی کند. ‎فسادها در ‎شهرداری تهران و وضعیت بد مناطق جنوب شهر را پیگیری کند»، «شورای شهر تهران کار دیگه‌ای غیر از تغییر نام خیابان‌ها برای ‎تهران نداره.»، «کاش در طول چهار سال گذشته موفق شده بودیم به ‎شورای شهر تهران بفهمانیم که اولویت‌های مهم تری از بازی‌های سیاسی با نام خیابان‌های تهران هم هست.»، «‌‌‎املاک نجومی چی شد؟ فروش تهران چی شد؟ باغ‌های تهران و...ثبت احواله یا شورای شهر؟»، «ضمن تشکر از اعضای شورای شهر، امیدوارم این مسیری باشد برای قدردانی از همه خادمین ملت از هر فکر و عقیده و مرام...»، «‌‏درود بر هر فرد و مجموعه‌ای که مفاخر ملی چون ‎مهندس بازرگان و ‎دکتر مصدق را ارج می‌نهند.»

نظر شما