شناسهٔ خبر: 41929352 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

معرفی برگزیدگان ششمین دوره پایتخت کتاب ایران در آذربایجان‌ غربی

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، صبح امروز در آیین اختتامیه تجلیل از فعالان و برگزیدگان ششمین دوره پایتخت کتاب، اظهار کرد: 14 کتاب‌فروشی از شهرستان‌های ارومیه، بوکان، مهاباد در استان آذربایجان‌غربی در طرح «تابستانه کتاب99» مشارکت دارند.
وی درباره طرح یارانه حمایتی از کتابفروشان «تابستانه کتاب99»، گفت: این طرح از شنبه 18 مردادماه هم‌زمان با عید غدیرخم با مشارکت 14 کتاب‌فروشی در استان آذربایجان‌غربی آغاز شد.
ایشان با بیان این‌که این طرح تا ساعت 24 روز پنج‌شنبه 30 مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با 20 درصد یارانه خرید از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، بیان کرد: نمایشگاه کتاب آذربایجان غربی که قرار بود با حضور چندین ناشر استانی برگزار شود، با شیوع بیماری کرونا تعطیل شد و فرصت درآمدزایی و فروش بیشتر را از انتشاراتی‌ها  گرفت.
براساس این گزارش: رای هیات داوران، "زهرآبسوران" تسهیل‌گر برگزیده، "کالی گلابی آذر"مسوول دبیرخانه فعال شهرستانی و "فرشید مرامی" مسوول دبیرخانه فعال استانی تجلیل شدند.
همچنین از نسرین سلیمانی، کبری شریف زاده، لیلا فلاح، بهزاد رزاقی، رضا نقی‌زاده، رویا نقی‌پور، حمدالله فرج‌اللهی، محمد سلیمی، لعیا صادق‌زاده، نسرین قلی‌بیگی، سمیه ملازاده‌، سعید عزتی ملکی، اسماعیل حیدری و لاله عباسی افشاربه به عنوان فعالان حوزه کتاب قدردانی شد. پارسال، ارومیه و میاندوآب با ارائه ۲۰۰ طرح ارزنده جزو ۳۸ شهر خلاق کشور قرار گرفتند.
"پایتخت کتاب ایران" عنوان طرحی است که برمبنای آن هر سال شهری به‌عنوان پایتخت کتاب انتخاب می‌شود. شاید گفته شود که طرح از پایتخت جهانی کتاب الگوبرداری شده، اما از نظر ساختار اجرایی همخوانی‌های زیادی با شرایط فعالیت فرهنگی در ایران پیدا کرده‌ است.
عنوان پایتخت کتاب جهان از سال ۲۰۰۱ میلادی به این‌سو هر ساله از سوی سازمان یونسکو به شهری داده می‌شود که در راه تقویت جایگاه کتاب و خواندن آن کوشش شایانی کرده‌ باشد.

نظر شما