شناسهٔ خبر: 41929333 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سی ان ان: پوتین قصد دارد واکسن کرونا را به جنگ سرد جدیدی بدل کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- سی ان ان می نویسد: اکنون دیگر سخن از یک رقابت فضایی نیست، بلکه سخن از یک همه گیری جهانی است. با این وجود ، پوتین در تلاش است پیروز این رقابت باشد. پوتین پس از مأموریت ماهواره ای روسیه که جهان را در سال ۱۹۵۷ شوکه کرد، اکنون با واکسن جهان را شوکه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی ان ان، حالا سوال اینجاست که آیا می توان ترامپ را راضی کرد که به واکسن روسی اعتماد کند.
سی ان ان در این گزارش با اشاره به عدم شفافیت موجود در تحقیقات واکسن روسیه عنوان می کند:  این در حالیست که  ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود ، ابراز علاقه زیادی به پوتین کرده است. اما کاخ سفید همچنان دوست دارد بگوید که در مورد روسیه سخت گیر بوده است.
این گزارش با اشاره ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه روس ها در تلاش بودند تا با هک کردن سیستم های رایانه ای، تحقیقات واکسن کرونا ویروس را به سرقت برسانند ادامه می دهد: در عین حال در بلاروس هم رقیب انتخاباتی مورد حمایت پوتین علیرغم اعتراضات به قدرت رسیده است و حامیان پوتین در حال سرکوب معترضان اند.
سی ان ان با بیان اینکه واکسن روسی، چه بخواهید که باور کنید و چه نخواهید ، ترامپ را تحت الشعاع قرار  می دهد، چرا که  هفته گذشته ترامپ مدعی شد که که ممکن است تا روز انتخابات واکسن وجود داشته باشد.
ترامپ گفت : من معتقدم که پیش از پایان سال واکسن خواهیم داشت.
ادعایی که کارشناسان بهداشتی آن را رد می کنند.
منتقدین می گویند اعلام خبر تولید واکسن روسی تا حدی ناشی از فشار سیاسی کرملین است که می خواهد بر نقش روسیه به عنوان یک نیروی علمی جهانی تاکید کند.
روسیه هیچ داده علمی در مورد آزمایش واکسن خود منتشر نکرده است با وجود این ، مقامات روسی به سی ان ان گفتند که حداقل ۲۰ کشور و برخی شرکتهای آمریکایی به واکسن روسی تمایل نشان داده اند.
در این میان شاید این خبر هم جذاب باشد که چین هم استفاده از واکسن کرونای خود را برای اعضای ارتش  آغاز کرده است.

اصل خبر را در سی ان ان ببییند .

نظر شما