شناسهٔ خبر: 41927226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همکاری سپاه با حسینیه اعظم زنجان در برگزاری مراسم یوم‌العباس

گروه استان‌ها - رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه سپاه استان زنجان یار و یاور حسنیه در اجرای مراسمات محرم خواهد بود، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده است در روز هشتم محرم بسته‌های ارزاق در مسیر عزاداری گذاشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، علیرضا فیروزفر عصر امروز در جلسه هماهنگی عزاداری‌های محرم اظهار داشت: هرآنچه ستاد ملی کرونا و استان قبول دارند مورد قبول ما هم خواهد بود چرا که اگر اختلافی در برگزاری مراسمات باشد قطعا مشکل‌ساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه در برگزاری مراسمات محرم و یوم‌العباس از مشورت‌های نمایندگی ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه استان و استاندار زنجان استفاده خواهد شد، تصریح کرد: یوم العباس زنجانی‌ها یک معجزه است و هرساله مردم را خودجوش برای گردهمایی بزرگ در زنجان جمع می‌کند و نباید این مراسم تعطیل شود بلکه می‌شود این مراسم را در ایام کرونایی به نحو دیگری برگزار کرد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده است به جای حضور جمعیت در دسته حسینیه، بسته کمک‌های مومنانه در خیابان‌ها گذاشته شود، ابراز کرد: می‌توانیم با اجرای این طرح و توزیع چندین هزار بسته ارزاق، به یک الگو در کشور تبدیل شویم.

وی از حمایت‌های بی‌دریغ سردار کرمی و سپاه استان زنجان تقدیر کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده است با کمک سپاه 110 هزار بسته معیشتی در مسیر میدان انقلاب تا بلوار آزادی قرار داده شود. همینطور در این  مسیر نباید هیچ‌گونه وسایل نقلیه و جمعیتی حضور داشته باشد تا خود این بسته‌های ارزاق جلوه‌ای جدید از شور و شعور حسینی در زنجان نشان دهد.

فیروزفر در ادامه از تمام اصحاب رسانه دعوت کرد تا با تمام توان این مراسم را پوشش رسانه‌ای دهند، تصریح کرد: در طول مسیر 2هزار نفر از خادمان حسینیه با لباس متحدالشکل حضور خواهند داشت.

وی در ادامه به برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان برای مراسم یوم العباس اشاره کرد و افزود: سیاه‌پوش کردن کل مسیر و همینطور نصب عکس‌هایی از سردار شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی مهندس و 3هزار و 535 شهید استان از برنامه‌های حسینیه در این مراسم خواهد بود.

فیروزفر با تاکید بر اینکه حسینیه اعظم زنجان به عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام شناخته می‌شود، گفت: ایستگاه‌‌هایی برای ذبح قربانی در نظر گرفته‌شده است که کنترل آنها همه جانبه بر عهده خادمان خواهد بود ولی تمام تلاشمان بر این است که کم‌ترین تعداد ذبح را داشته باشیم و طرح ذبح نیابتی را قوی‌تر از سال‌های قبل رواج دهیم.

وی با بیان اینکه جامعه هدف برای پخش سبدهای ارزاق از قبل شناسایی شده‌است، گفت: پخش بسته‌های کمک مومنانه با همراهی سپاه استان زنجان اجرایی خواهد شد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در پایان از نحوه برگزاری مراسمات حسینیه در دهه محرم خبر داد و گفت: بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت یک ساعت و نیم مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما