شناسهٔ خبر: 41926557 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

روی خط سینما

صاحب‌خبر -

هیأت مدیره دوره پانزدهم «خانه سینما» انتخاب شدند. در انتخابات پانزدهمین دوره هیأت‌مدیره «خانه سینما» درنهایت محمدعلی نجفی، علیرضا نجف‌زاده، آتیلا پسیانی، سیدعلی قائم‌مقامی، روانبخش صادقی و پژمان مظاهری‌پور به‌عنوان هیأت‌مدیره دوره پانزدهم انتخاب شدند. علی نیک‌رفتار و مرتضی شایسته نیز به‌عنوان اعضای علی‌البدل معرفی شدند. کامران ملکی و مسعود شریفی‌کیا نیز به ترتیب به‌عنوان بازرس اصلی و علی‌البدل انتخاب شدند. انتخابات این دوره هیأت‌مدیره «خانه سینما» درحالی برگزار شد که برخی از صنوف سینمایی نسبت به شرایط برگزاری این انتخابات در محوطه آزاد بنیاد سینمایی فارابی اعتراضاتی داشتند.

هجدهمین جشنواره فیلم‌های انیمیشن هیروشیما از سی‌ام مرداد تا سوم شهریور/بیستم تا بیست‌وچهارم آگوست به صورت آنلاین در ژاپن برگزار خواهد شد و سه فیلم ایرانی «خرچنگ» ساخته شیوا صادق اسدی، «گرگم و‌ گله می‌برم» ساخته امیر هوشنگ معین و «ملکوت» ساخته فرنوش عابدی در این رویداد معتبر به نمایش درمی‌آیند.

بازسازی هندی «فارست گامپ» با عامر خان (امیرخان) به ‌سال۲۰۲۱ موکول شد. به گزارش ورایتی؛ فیلمبرداری بازسازی هندی فیلم «فارست گامپ» که به علت شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاده بود، به ترکیه منتقل خواهد شد. مدیرعامل استودیوهای «ویاکام ۱۸» در صفحه‌ توییتر خود تأیید کرده است که فیلم به جای کریسمس ۲۰۲۰ با یک‌سال تأخیر در کریسمس ‌سال ۲۰۲۱ اکران خواهد شد. فیلمبرداری این پروژه اواسط ماه مارس در پنجاب هندوستان با شیوع کووید-۱۹ متوقف شده بود. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که «عامر خان» برای ادامه‌ فیلمبرداری پیش از موعد در ترکیه حاضر شده است.

نظر شما