شناسهٔ خبر: 41924909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

خبر، مصاحبه و گزارش‌های پربازدید گروه سیاسی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اخبار پر بازدید گروه سیاسی خبرگزاری برنا را بخوانید:

ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد

ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا برای تحریم تسلیحاتی که گفته می‌شد شامگاه دوشنبه به طور رسمی برای رای‌گیری عرضه خواهد شد، به تعویق افتاد.

///

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات:

عارف و جهانگیری، کاندیدای بالقوه اصلاح‌طلبان هستند/ شورای عالی سیاستگذاری نشستی برگزار خواهد کرد/ اصلاح طلبان در ارتباط با شورای عالی سیاستگذاری دچار حاشیه شدند

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات گفت: عارف و جهانگیری به صورت بالقوه کاندیدای اصلاح طلب هستند.

///

عضو کمیسیون حقوقی مجلس:

اواسط شهریور ماه کمیسیون قضایی رسمیت پیدا می کند/ پرونده سلحشوری در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شد/ بررسی پرونده‌ها با سازوکار قبلی انجام می‌شود

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: تا اواسط شهریور ماه کمیسیون قضایی رسمیت پیدا می کند و تعداد اعضای کمیسیون به 13 نفر می رسد.

///

سخنگوی قوه قضاییه:

هیچ رسانه‌ای از سوی قوه قضاییه توبیخ و تعطیل نشده است/ پرونده جنگل‌های هیرکانی رسیدگی مجدد می‌شود/ چند متهم امتیتی در میان عفو شدگان/ درباره رشوه 65 میلیاردی یک نماینده بازداشت شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: برگزاری جلسات توجیهی و تعاملی از ناحیه همکاران ما با مدیران مسئول، صدور بخشنامه رییس قوه قضاییه درباره دادگاه سیاسی و ترویج آن، در یک سال اخیر هیچ رسانه‌ای از سوی قوه قضاییه توبیخ و تعطیل نشده است.

///

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

بیش از صد پرونده از مجلس دهم در کمیسیون اصل 90 باقی مانده است/ معاونت‌های پارلمانی دولت با یک بار مکاتبه باید پاسخگو باشند و هیچ تاخیری را نمی‌پذیریم

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اصل 90بسیار متفاوت بحث نظارتی را دنبال می‌کند و با مباحثی نظیر فساد و رانت‌خواری مبارزه خواهیم کرد که از این طریق، اعتماد مردم برخواهد گشت.

///

سخنگوی دولت:

ایران در تماس نزدیک با دولت لبنان است/ مرحله دوم انتخابات روز 21 شهریورماه برگزار می‌شود/ ایران هیچ مزیتی در برتری یکی از دو حزب آمریکا بر دیگری نمی‌بیند

سخنگوی دولت درباره تحولات و اتفاقات اخیر در لبنان گفت: ایران در تماس نزدیک با دولت لبنان است و به ارسال کمک‌های بشردوستانه ادامه می‌دهیم.

///

نماینده مردم خوی در مجلس:

تعدد تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس یازدهم تبدیل به یک آفت جدی شده است/ بیشتر از اینکه فراکسیون‌ها تخصصی و ماموریت‌محور باشند، بر محور لابی می‌چرخند

نماینده مردم خوی در مجلس می‌گوید: تعدد تشکیل فراکسیون‌ها و عدم نظارت جدی بر این فرایند در مجلس یازدهم تبدیل به یک آفت جدی شده و خواهد شد. ما با تعدد تشکیل فراکسیون‌هایی با ماموریت نزدیک به هم مواجه هستیم. بیشتر از اینکه فراکسیون‌ها تخصصی و ماموریت‌محور باشند، بر محور لابی می‌چرخند و خارج از بُعد تخصصی‌نگری هستند.

///

یک نماینده ادوار مجلس:

تشکیل برخی فراکسیون‌ها اعتبار و حیثیت مجلس را پایین می‌آورد/ در مجلس ششم فراکسیون کشمش تشکیل شد

یک نماینده ادوار مجلس می‌گوید: اینکه فراکسیون‌هایی به صورت هیجانی، سیاسی و خارج از عرف و مصالح عمومی تشکیل شوند، قطعا شکست خواهند خورد.

///

وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی:

ما کار خودمان را می‌کنیم، کدخدایی هم کار خودش را کند/ باز هم ثبت نام می‌کنم، شاید خدا فرجی برساند

وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی گفت: ما کار خودمان را می‌کنیم، کدخدایی هم کار خودش را کند و باز هم ثبت نام می‌کنم، شاید خدا فرجی برساند.

///

با صدور پیامی؛

روحانی درگذشت مادر شهیدان حسینی‌نسب را تسلیت گفت

رئیس جمهور با صدور پیامی با تسلیت درگذشت ام‌الشهدا بانو کبری گودرزی، مادر سه شهید و دو جانباز والامقام، برای آن مادر مومنه رحمت واسعه الهی و همنشینی با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان از درگاه خداوند بزرگ صبر و سلامتی مسالت کرد.

///

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فرانسه به دنبال سوء استفاده از شرایط بیروت است/ کشورهای غربی تا منافعشان تامین نشود، دنبال کارهای خیرخواهانه نمی‌روند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حضور فرانسه در لبنان بی هماهنگ با کشورهای غربی نیست و حتما با نگاه سیاسی، اقتصادی و آینده نگری است.

///

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

هوک اختلاف نظرهای جدی با پمپئو داشت/ هوک تحلیلگر مسائل ایران هم نبود و این مسئله یکی از انتقادات جدی‌ درباره او بود

یک کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید: هوک اختلاف نظرهای جدی نیز با پمپئو داشت، اگرچه پمپئو از تندترین افراد علیه ایران است اما درباره مسائل اجرایی و اقدامی با یکدیگر هماهنگی لازم را نداشتند.

بیشتر بخوانید:

  • اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا
  • اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

نظر شما