شناسهٔ خبر: 41924569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفتر نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در البرز آغاز به کار کرد

ایرنا - کرج - دهمین دفتر نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در استان البرز روز سه‌شنبه در کرج آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

مدیر دفتر نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در البرز به ایرنا گفت: فعالیت این دفتر با صدور مجوز رسمی از سوی وزارت کشور و استانداری البرز  آغاز شد و از این پس شاهد فعالیت‌های علمی و تخصصی استان البرز در عرصه سواد رسانه‌ای خواهیم بود.

حامد توکل افزود: تا کنون ۲۱ استان برای اخذ دفتر نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای ایران به وزارت کشور معرفی شده‎اند که از این تعدا مجوز فعالیت ۱۰ استان قم، یزد، کرمان، مرکزی، خوزستان، سمنان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بوشهر و البزر صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‎های ضمنی سواد رسانه‎‎‎‎ای در استان البرز از یک سال پیش با همکاری انجمن سواد رسانه‌ای ایران آغاز شد، ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با محوریت تعلیم و تربیت خانواده‌ها و تولید آثار تصویری اهم فعالیت‌های استان البرز بوده است.
رئیس دفتر نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در البرز، برگزاری نشست‌های آموزشی و مهارت‌آموزی با همکاری دستگاه‌ها و ادارات مختلف استانی را از برنامه‌های آتی این دفتر نمایندگی عنوان کرد و اظهار داشت: انیمیشن "تو میتونی کرونا رو شکست بدی" از تولیدات این دفتر توانست جایزه برگزیده مخزن محتوای مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد را به خود اختصاص دهد.
توکل از همکاری با شهرداری کرج در تولید و پخش آگهی‌های آموزشی مهارت سواد رسانه‌ای برای البرزنشینان خبر داد و گفت: متوسط نمره سواد رسانه‌ای در کل کشور تا چند سال پیش ۱۲ بود و استان البرز نیز از این قاعده مستثنی نیست که امید می‌رود با صدور مجوز فعالیت رسمی دفتر نمایندگی استان البرز انجمن سواد رسانه‌ای، فعالیت‌های آموزشی مدنظر با سرعت بیشتری عملیاتی شود.
توکل به تدوین برنامه یکساله سواد رسانه‌ای برای استان و عملیاتی نشدن آن به دلایل مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور انجام فعالیت‌های همسو در حوزه سواد رسانه‌ای و افزایش مهارت مردم البرز گفت و گوهایی با نهادها و ادارات استانی انجام شده است. 
مدیر گروه انیمیشن مرکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی البرز هدف از ورود خود به حوزه سواد رسانه‌ای را ایجاد و برقراری وفاق و همدلی در بین فعالان سواد رسانه‌ای استان عنوان کرد و گفت خانواده ها، کودکان و نوجوانان و جوانان  اصلی‌ترین مخاطبان ما در زمینه آموزش سواد رسانه‌ای هستند.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: چنانچه افراد جامعه از سواد رسانه ای مطلوب بهره مند باشند و بتوانند پیام های رسانه ای را به خوبی تحلیل کنند، به بینش مناسب برای تشخیص رسانه ها از یکدیگر می رسند و در نهایت  شاهد تغییر سبک زندگی مناسب و کاهش مخاطرات روانی و اجتماعی در سطح جامعه هستیم. 
توکل اظهار امیدواری کرد دفتر نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در البرز با کمک دستگاه‌های فرهنگی بتواند به نحو مطلوبی در زمینه آموزش، پژوهش و تولید محصولات سواد رسانه ای در استان البرز گام بردارد.

نظر شما