شناسهٔ خبر: 41924467 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر فرهنگ تاکید کرد:

محرم امسال، نیازمند جریان رسانه‌ای هدفمند هستیم

تهران- ایرنا- معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ایجاد جریان رسانه‌ای هدفمند برای پوشش برنامه‌های ماه محرم و مقابله با جریان تقابلی دشمن در این زمینه شد.

صاحب‌خبر -

محمد خدادی امروز (سه‌شنبه) در نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم، گفت: تلاش های کادر درمان، سندی بر اثبات ماهیت فداکاری جمهوری اسلامی و آنچه ما با آن مواجه‌ایم یک جریان تقابلی محسوب می‌شود که همیشه در مقابل نظام بوده است.
وی با بیان این که همواره  چهار لایه در برابر نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، گفت: یکی از اثبات ناکارآمدی نظام، سوء مدیریت، فساد و چهارم تبعیض که این چهار لایه در هر مناسبتی به نظام وارد می شود.
مدیرعامل اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی، افزود: در پنج کشور اتاق خبرهای ۲۴‌ساعته وجود دارد که وظیفه آنها تولید اطلاعات از مواد اولیه داخل کشور و تبدیل آن به فرآورده های متعدد خبری است تا باورپذیر شوند و آن را به کشور برگردانند.

با دو جریان «کرونا» و «لایه‌های تقابلی دشمن» جنگیده‌ایم

به گفته وی آنها معتقدند هر اقدام مثبتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده باید به دوگانگی تبدیل و به ضعف و تقابل منتهی شده و حتی اگر نتیجه آن مثبت بوده باید به نتیجه منفی تبدیل شود.
خدادی اضافه کرد: موجی که به نظام و وزارت بهداشت وارد شد در واقع اثبات کرد ما با دو جریان «کرونا» و «لایه‌های تقابلی دشمن» جنگیده‌ایم، بنابراین به عنوان مجموعه رسانه های کشور وظیفه خود دانستیم پشت سر وزارت بهداشت حرکت کنیم.

جریان محرم و اربعین هر سال شاهد یک جریان تقابلی است
این فعال رسانه ای ادامه داد: در جریان محرم و اربعین هر سال شاهد یک جریان تقابلی هستیم که بستر را برای دوگانه سازی فراهم می کند و امثال این فضا کاملاً باز است، یعنی هر جا قرائت واحد از موضوع داشتیم به اجماع تبدیل شده و خروجی آن با موفقیت همراه بوده است.

به عنوان مثال برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سیزده‌به‌در بدون اعلام جریمه از مردم خواستیم بیرون نیایند و در این نمونه ها موفق بودیم. در  ماه محرم نیز به یک قرائت واحد نیاز داریم که آن نیز به یک منبع واحد نیاز دارد، این منبع باید از مرجع خود صادر شده و استمرار داشته باشد یعنی باید استمرار اطلاعات داشته باشیم و ستاد ویژه محرم باید یک سخنگو داشته باشد.

جریان القایی معاند باید آنلاین خنثی شود
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صدور اطلاعیه های مستمر بر مبنای اطلاعات دسته‌بندی و تنظیم‌شده را خواستار شد و افزود: وقتی یک دستورالعمل ۱۵ صفحه ای را منتشر می‌کنیم خوراکی برای کسی می شود که از آن سو استفاده می کند، چون قسمتی از آن را منتشر و از ارائه بقیه آن خودداری می کند.
خدادی با اشاره به جریان های تقابلی ماه محرم افزود: مجموعه جریان‌های سیاسی معاند از هم اکنون کار خود را شروع کرده اند و قرار است در زمینه هایی مانند شبهات یعنی اطلاعات دوپهلو، ابهامات یا اطلاعات ناقص، القائات یعنی جریان‌هایی که از بیرون به داخل القا می شود و  شایعات فعالیت کنند.
خدادی افزود: نوع پوشش این مناسبت ها نیاز به هماهنگی دارد و ما یک شیوه نامه تنظیم کرده‌ایم و بیش از همه نیاز به این داریم که جریان رسانه ای برای پوشش اینده به صورت هدفمند باشد و آماده پاسخگویی باشیم. یعنی خنثی سازی جریان القایی را به صورت آنلاین داشته باشیم.

در نشست پیگیری های ستاد ملی محرم در جمع خبرنگاران، حجج اسلام سید سعید عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای ائمه جمعه، رستمی نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، مصطفی جلالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محمد خدادی حاضر بودند.

نظر شما