شناسهٔ خبر: 41924360 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شیوخ و افراد سرشناس «الانبار» عراق از الحشد الشعبی قدردانی کردند

شیوخ و افراد سرشناس الانبار از جانفشانی‌های الحشد الشعبی برای مشارکت در آزادسازی مناطق آنان از عناصر تروریستی داعش قدردانی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، پایگاه خبری شبکه العهد از قدردانی مسئولان استان الانبار واقع در غرب عراق از نیرو‌های سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) خبر داد.

به گزارش العهد، شیوخ و افراد سرشناس الانبار از جانفشانی‌های الحشد الشعبی برای مشارکت در آزادسازی مناطق آنان از عناصر تروریستی داعش قدردانی کردند.

این شیوخ تأکید کردند: «خون نیرو‌های الحشد الشعبی با خون جوانان این استان و نیرو‌های امنیتی در هم آمیخته و باعث پیروزی نهایی در برابر تروریسم داعش شد».

«علی داوود الدلیمی» فرماندار شهرستان «الحبانیه» به العهد گفت: «یک هیأت از فرماندهی الشعبی در مناطق شرق استان الانبار به ریاست ابوزید، میهمان فرمانداری الحبانیه در شرق شهر الرمادی بودند».

الدیلمی تأکید کرد، این هیأت، به پاس قدردانی از تلاش‌های وی در مبارزه با داعش و همکاری امنیتی با الحشد الشعبی و سایر سرویس‌های امنیتی، لوح یادبودی به او اهدا کردند.

این هیأت همچنین یک لوح یادبود به «مؤید فرحان الدلیمی» فرماندار شهرستان «فلوجه» تقدیم کردند. این لوح نیز به پاس تلاش‌های وی در راستای تأمین امنیت و بازسازی این شهرستان اهدا شد.

«حمید الهایس» رئیس شورای نجات استان الانبار اواسط اردیبهشت ماه گذشته از توطئه نظامیان تروریست آمریکا با عناصر تروریستی داعش خبر داد و گفت که «نیرو‌های آمریکا در برهه کنونی از اهرم فشار بازگشت داعش برای اعمال فشار به دولت (بغداد) استفاده می‌کنند تا بقای این نیرو‌ها و عدم خروج آنان، تمدید شود».

وی با بیان اینکه تمام حملات داعش در الانبار، صلاح الدین و بابل، با حمایت آمریکا صورت گرفته، خاطر نشان کرد، پس از درخواست دولت عراق برای خروج نظامیان آمریکایی و توقف فعالیت آنان در داخل خاک کشور، فعالیت داعش مجددا آغاز شد.

الهایس با تأکید بر اینکه فعالیت مجدد داعش، دلیل روشنی است که نشان می‌دهد آمریکا در پس این حملات قرار دارد، خبر داد که «در حال حاضر، بیش از چهار هزار داعشی در مناطق بیابانی و مرزی بین عراق، سوریه و عربستان حضور دارند».

استان الانبار مرکز استقرار عناصر تروریست آمریکایی است که طبق گزارش‌ها، همکاری تنگاتنگی با عناصر داعش دارند و نظامیان آمریکا بار‌ها علیه الحشد الشعبی با داعش همکاری کرده‌اند.

اخیرا گروه تروریستی داعش حملات خود را چند منطقه از عراق افزایش داده است. در یک اقدام مشکوک و سازمان یافته نیز، شماری از نمایندگان و سیاستمداران استان صلاح الدین و برخی از استان‌های شمالی و غربی عراق خواستار اخراج نیرو‌های الحشد الشعبی از شهر‌های اهل‌تسنن شدند و از دولت فدرال خواستند که برای تضمین امنیت این مناطق و استانها، همچنان از نیرو‌های اشغالگر آمریکایی استفاده کنند.

کارشناسان بر این باورند که حوادث این روز‌های استان‌های شمالی و غربی عراق، یادآور حادثه سقوط موصل در سال ۲۰۱۴ است، ولی تفاوت رخداد‌های سال ۲۰۱۴ با ۲۰۲۰ در این است که در سال ۲۰۱۴، اشغالگران آمریکایی که از سال ۲۰۱۱ از عراق خارج شده بودند، به بهانه مبارزه با داعش بازگشتند، ولی این بار، سناریوی حملات داعش، ابقا و استقرار نیرو‌های اشغالگر آمریکایی را تثبیت می‌کند؛ نیرو‌هایی که پارلمان عراق، مصوبه اخراج آنان را تصویب کرده است.

نظر شما