شناسهٔ خبر: 41924240 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

جای خالی نظارت جدی بر گزینش مجریان تخصصی

حذف مجری شبکه ورزش بخاطر شوخی زشت و رکیک

مجتبی پوربخش با در اختیار گرفتن حوزه بسیار مهمی از ورزش فوتبال در شهرستان ها با اجرای برنامه مختص لیگ دسته اول، بارها طی این سالها حاشیه ساز شد و حالا کار به جایی رسیده که شوخی زشت و زننده ای را روی آنتن زنده تکرار می کند که جایش حتی در محاوره کوچه و خیابان و اماکن عمومی هم نیست.

صاحب‌خبر -

در پی جملات عجیب و غریب چند ماه اخیر مجریان ورزشی و غیرورزشی در شبکه های مختلف صداوسیما دیگر شنیدن هیچ حرفی در تلویزیون و حتی رادیوی ایران برای مردم تعجب آور نیست.

به گزارش تابناک ورزشی، از کل‌کل‌های بچگانه و رنگی گرفته تا غرض‌ورزی‌های شخصی و به تازگی هم شوخی‌های ناپسندی که حتی قابلیت مکتوب شدن هم ندارند اما روی آنتن و مقابل چشم میلیون ها نفر زن و بچه بیننده، با تاکید زیاد به زبان آمده و پخش می شود.

صحبت‌های بوداری که به مدد فضای مجازی زود به مشام همه رسیده و شخص متکلم را برای مدتی سر زبان‌ها انداخته و البته در این بین فالورو‌هایی هم برایش به همراه داشته است. گویی مسابقه‌ای میان مجری‌ها و گوینده‌های صداوسیما شکل گرفته بدین ترتیب که هر کس حرف‌های پرحاشیه‌تری را روانه آنتن کند، مسابقه را برده است! و هیچ نظارتی هم بر اینگونه جملات نیست چراکه مجری مربوطه چند هفته بعد با لبخندی به لب و به پشتوانه یک عذرخواهی برمی گردد.

حذف مجری شبکه ورزش بخاطر شوخی زشت و رکیک

هفته گذشته مجری شبکه ورزش در یک هنرنمایی جدید ؛ شوخی ناپسند کلامی ادامه‌داری را با یک مربی فوتبال روی آنتن زنده مطرح می‌کند. حرف‌هایی که یه هیچ وجه به نظر نمی‌آید ناخواسته یا سهوی بوده باشند. چراکه مجری به نام مجتبی پوربخش با ادامه دادن آن‌ها و پوزخندهایش نشان می‌دهد که کاملا خودخواسته و آگاهانه این چنین از آنتن صداوسیما برای طرح حرف‌های بی محتوا استفاده می‌کند و به حاشیه سازی اصرار دارد.

این روز‌ها ویدئوی قسمتی از برنامه «فوتبال یک» با اجرای مجتبی پوربخش و مکالمه تلفنی‌اش با علی نظر محمدی (مربی رایکا بابل)، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و برخی را حیرت زده و عده‌ای دیگر را ناراحت و خشمگین کرده است؛ ویدیویی که خود این مجری بعد از انتشار آن در صفحه اش وقتی با واکنش‌های تند مخاطبانش روبه رو شد، مجبور به حذف آن شد.

البته این مجری هم به سرنوشتی مشابه دیگران دچار شده و فورا از صحنه سیما حذف می‌شود و در این بین حتی تمهید انتشار خبر تصادف و آسیب دیدگی پیش از اجرای برنامه هم برایش راهگشا نیست. اما واقعیت این است همانطور که آب رفته به جوی برنمی گردد، حرف‌هایی که روی آنتن زنده مطرح می‌شود هم به سختی جبران خواهد شد و در این میان شاید تنها راه حل این باشد که صداوسیما با باریک کردن مجرای ورودی برای مجریان و کارشناسان، مولفه‌های سختگیرانه‌تر و البته کارشناسانه تری را برای ورود افراد در نظر بگیرد تا در خروجی‌اش این اندازه فراخ و مزدحم نباشد.

مجتبی پوربخش بدون داشتن هنر خاص و برتری در اجرا نسبت به جوانان با استعداد بسیاری که در این زمینه فعال هستند، و با تکیه بر برخی فاکتورهای غیر فنی، در شبکه ورزش پر و بال گرفت و در اتفاقی عجیب خود را به عنوان مجری برگزیده هم رساند. او با در اختیار گرفتن حوزه بسیار مهمی از ورزش فوتبال در شهرستان ها با اجرای برنامه مختص لیگ دسته اول، بارها طی این سالها حاشیه ساز شد و حالا کار به جایی رسیده که شوخی زشت و زننده ای را روی آنتن زنده تکرار می کند که جایش حتی در محاوره کوچه و خیابان و اماکن عمومی هم نیست.

نظر شما