شناسهٔ خبر: 41923870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: حمایت از صنایع کوچک لازمه جهش تولید در کردستان است

سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از صنایع کوچک و تولیدکنندگان استان کردستان پیش نیاز جهش تولید است.

صاحب‌خبر -

محسن فتحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنعت، موتور محرک اقتصاد هر کشور قلمداد می‌شود و ایجاد اشتغال، گسترش دامنه و میزان نقدینگی، توسعه تجاری و افزایش سطح درآمد ملی هر کشوری از مهمترین تاثیرات بخش صنعت به شمار می‌رود.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار صنایع کوچک در ایجاد و حفظ اشتغال و تداوم تولید محصولات داخلی، افزود: صنایع کوچک با توانمندی‌های خود می‌تواند با از میان برداشتن مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد، نقش مهمی در توسعه اقتصادی بر عهده گیرد.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس یازدهم، کردستان را نیازمند توسعه صنایع کوچک دانست و اضافه کرد: گسترش شهرک‌های صنعتی و تسهیل سرمایه‌گذاری برای رونق تولید در استان ضروری است.
فتحی به نقش رسانه‌ها در خصوص پرداختن به جایگاه و اهمیت صنایع کوچک اشاره کرد و یادآور شد: در این بازه زمانی که به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک در کشور نام‌گذاری شده رسانه‌ها نقش مهمی در حمایت و انعکاس خواسته‌های فعالان صنایع کوچک به جامعه و مسوولان دارند.
وی گفت: در شرایطی که صعود بی‌رویه و غیرقابل انتظار نرخ ارز هزینه‌های اضافی را به صنعتگران تحمیل کرده، محدودیت حاصل از شرایط تحریم در ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه صنایع نیز مانعی بزرگ در فعالیت سربازان اقتصادی بود و این شرایط سخت سایه شوم خود را بر صنعت نیز گستراند.
فتحی، تامین معیشت مردم را اولویت مجلس دانست و تاکید کرد: چشم امید و یاری صنایع کوچک کردستان به تدبیر و مدیریت صحیح مدیران اقتصادی برای عبور از شرایط سخت حاکم بر فضای اقتصادی دوخته شده است.

نظر شما