شناسهٔ خبر: 41923806 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار سمنان :

آئین‌های خاص عزاداری ماه محرم استان سمنان لغو شد /محرمی متفاوت در دیار حسینی رقم می‌خورد

آشناگر با اشاره به لغو شدن آئین‌های خاص عزاداری ازجمله نخل گردانی و دسته روی در استان سمنان گفت: با متولیان مراسم‌ عزاداری که نکات بهداشتی را رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا آشناگر» در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا استان سمنان با اشاره به برگزاری همه ‌ساله آئین هایی از جمله دسته روی، نخل گردانی در روزهای خاص ماه‌های محرم و صفر با حضور قابل‌توجه اقشار مردم  در استان سمنان گفت:امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس این مراسم ها برگزار نخواهد شد.

 

 استاندار سمنان با تأکید براینکه چنانچه در انجام مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفرسال جاری، در یک یا چند حسینیه یا مسجد دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس رعایت نشود ادامه داد: بر طبق قانون و ضمانت اجرای در نظر گرفته‌شده با متولیان امر برگزاری مراسم برخورد می‌شود.

 

وی تصریح کرد: آئین های ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان با رعایت دقیق شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی در استان سمنان برگزار شود.

 

آشناگر بر لزوم برگزاری عزاداری‌های ایام محرم در استان سمنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ اجتماعی و در مکان‌های روباز تأکید کردوافزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل تبلیغات استان نسبت به ممانعت از عزاداری در این اماکن مقدس برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس اقدام کنند.

 

استاندار سمنان با اشاره به اینکه امسال محرمی متفاوت در دیار حسینی استان سمنان رقم می‌خورد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان آمادگی خود را برای درمان افراد مبتلابه کرونا حفظ کنند.

 

وی بابیان اینکه مردم مسلمان ایران و استان سمنان علاقه‌مند به اهل‌بیت (ع) هستند و آحاد جامعه همواره در آئین عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان با شور و شوق خاصی شرکت می‌کنند اضافه کرد: آحاد مردم استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به استقبال محرم و صفر می‌روند.

 

آشناگر با تأکید بر اینکه اگر روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان جدی گرفته نشود در آینده نزدیک شاهد افزایش تلفات و تعداد ابتلاء خواهیم بود، اعلام کرد: دستورالعمل‌هایی که ویژه محرم و صفر تدوین‌شده است ماهیتی ترویجی و اجباری دارد که آحاد مردم و مسئولان اجرای آن را در دستور کار قرار دهند.

 

استاندار سمنان جلوگیری از شیوع کرونا ویروس را از اهداف تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی در محرم و صفر امسال برشمردوافزود: روند شیوع کرونا ویروس در هفته‌های گذشته در استان سمنان شدت گرفته و نیاز است برنامه‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از تشدید این روند در ماه‌های محرم و صفر امسال اتخاذ شود.

 

به گفته وی رعایت دستورالعمل های بهداشتی براساس رویکردهای ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس تدوین شده است و اقشار مردم در اجرای آن بکوشند.

پایان پیام/276

نظر شما