شناسهٔ خبر: 41923536 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رژیم صهیونیستی علت آتش‌سوزی در سرزمین‌های اشغالی را به ایران نسبت داد

نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در ادعایی، آتش‌سوزی‌هایی که در نقاط مختلف جنوب فلسطین اشغالی به دلیل بالن‌های آتش‌زا ایجاد شده را به آن‌چه گروه‌های نیابتی ایران خواندند، نسبت دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم، امروز (سه‌شنبه) در ادعایی، آتش‌سوزی‌هایی که در نقاط مختلف جنوب فلسطین اشغالی به دلیل بالن‌های آتش‌زا ایجاد شده را به آن‌چه گروه‌های نیابتی ایران خواندند، نسبت دادند.

نتانیاهو ادعا کرد همه بازوهای نظامی ایران از جمله در غزه هزینه سنگینی را به دلیل بالن‌های انفجاری و آتش‌زا که در روزهای اخیر به سمت مناطق اشغالی به پرواز درآمدند، پرداخت خواهند کرد. وی همچنین مدعی شد «۹۵ درصد این تهدیدات از طرف ایران است از جمله نیروهای نیابتی آن در لبنان و غزه که همچنین با سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود اسرائیل را تهدید می‌کنند.» 

وی در ادامه ادعایش با نام بردن از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: ما اقدام و هزینه سنگینی را تحمیل می‌کنیم. ما قبلاً هم این کار را کرده‌ایم، دوباره این کار را خواهیم کرد.

گانتز هم با نام بردن از حماس به عنوان عامل ارسال این بالن‌ها، مدعی شد رژیم صهیونیستی در صورت تمام نشدن این اقدامات، با شدت پاسخ خواهد داد. 

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، بیش از ۳۵ اتش‌سوزی در فلسطین اشغالی در دو روز گذشته به دلیل پرواز این بالن‌ها از نوار غزه، ایجاد شده است.

دیروز منابع خبری گزارش دادند که دست کم در ۲۰ نقطه در جنوب سرزمین‌های اشغالی آتش‌سوزی روی داده است. 

از سوی دیگر، منابع خبری بعداز ظهر دوشنبه از شنیده شدن صدای انفجار در شهرک «سدیروت» در شمال منطقه غزه خبر دادند. رسانه‌های عبری‌زبان دلیل این انفجارها را برخورد بالن‌های آتش‌زا که از سمت غزه ارسال شده بود، اعلام کردند.

در همین حال برخی زمین‌های متعلق به صهیونیست‌ها نیز بر اثر برخورد این بالن‌ها آتش گرفت. استفاده از بالن‌های آتش‌زا در یک سال اخیر خسارات بسیاری به شهرک‌نشینان صهیونیست وارد کرده است.

شب گذشته «آویخای ادرعی» سخنگوی عربی‌زبان ارتش صهیونیستی از حمله پهپادی به شمال منطقه غزه در واکنش به پرواز بالن‌ها از این منطقه خبر داد.

رژیم صهیونیستی از امروز (سه‌شنبه) گذرگاه «کرم ابوسالم» به عنوان گذرگاه تجاری در مرز با نوار غزه را تا اطلاع ثانوی بست.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور داده به دلیل ادامه ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه، این گذرگاه بسته شود. این تصمیم پس از مشورت‌های امنیتی در همین زمینه گرفته شده است.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس در واکنش به این موضوع اعلام کرد، اقدام مذکور هیچ تأثیری بر روی اراده راسخ برای شکستن محاصره ندارد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما