شناسهٔ خبر: 41922903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی بهداشت و درمان مجلس خبر داد

پیگیری موضوع برگزاری کنکور توسط پارلمانی‌ها

منیرسادات سیدرضا

سخنگوی بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که خط قرمز نمایندگان حفظ سلامتی داوطلبان کنکور سراسری است گفت که زمان دقیق برگزاری کنکور سراسری را ستاد ملی مبارزه با کرونا تعیین می‌کند.

صاحب‌خبر -

زهرا شیخی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد، قبل از برگزاری کنکور ارشد تعدادی از نمایندگان مامور به حضور در حوزه‌های امتحانات شدند گزارشات آنها از نحوه رعایت پروتکل‌ها متفاوت بود عده‌ای رعایت پروتکل‌ها را خوب توصیف کرده و برخی دیگر نظر متفاوتی داشتند.

وی ادامه داد: بعد از آن رئیس مجلس به دو کمیسیون بهداشت و آموزش ماموریت بررسی این موارد و نحوه رعایت پروتکل‌ها در  کنکور سراسری را داد. کمیسیون بهداشت در جلسه روز یکشنبه هفته جاری خود تصمیم گرفت که به رئیس مجلس اعلام آمادگی کند مبنی بر این که حاضر است نمایندگان کمیسیون از چند روز قبل از برگزاری آزمون سراسری در حوزه‌های مربوطه حضور پیدا کرده و میزان دقیق رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رصد کنند چون حفظ سلامتی داوطلبان خط قرمز ما است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: براساس همین ماموریت شب گذشته جلسه‌ای با حضور روسای کمیسیون‌های آموزش و بهداشت و وزرای علوم و بهداشت و رئیس سازمان سنجش برگزار شد در این جلسه باز هم تاکید شد که  باید برگزاری کنکور منوط به رعایت دقیق و سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی باشد حرف ما این است که ما مشکلی با تاریخ برگزاری کنکور نداریم بلکه تاکیدمان این است که پروتکل‌ها سختگیرانه رعایت شود چون حفظ  سلامتی داوطلبان از هر چیزی مهمتر است.

شیخی ادامه داد: در جلسه شب گذشته وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش ابراز ناتوانی از رعایت پروتکل‌ها با این اندازه سختگیری کردند و در عین حال باز هم اصرارشان بر برگزاری کنکور بود وزیر بهداشت هم اعلام کرد که می‌تواند این وزارتخانه برای رعایت پروتکل‌ها کمک کنند اما در نهایت با توجه به تاکید نمایندگان مبنی بر رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی در آزمون سراسری وزیر بهداشت اعلام کرد که کنکور به تعویق می‌افتد. نمایندگان مجلس در آن جلسه چندین بار تاکید کردند که باید پروتکل‌ها به نحوی اجرا شود که به سلامتی داوطلبانه خدشه‌ای وارد نشود. یکی از پیشنهادات این بود نهایتا برگزاری کنکور  تا  یک ماه دیگر یعنی تا اواخر شهریور به تعویق بیفتد اما باز همه چیز منوط به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا شد به عبارت دقیق تر زمان کنکور را ستاد مبارزه با کرونا مشخص می‌کند.

انتهای پیام  

نظر شما