شناسهٔ خبر: 41916646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان: حضور حاج قاسم گلزار شهدای کرمان را به یک آستان متبرک تبدیل کرد

گروه استان‌ها ـ مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان گفت: گلزار شهدای کرمان امروز به یک آستان مقدس تبدیل شده که باید از زوایای مختلف به آن پرداخته شود.

صاحب‌خبر -

احمد گروهی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمان در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیمکرمان به مناسبت روز خبرنگار در گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری با بیان اینکه در بنیاد شهید دو رسالت اساسی به عهده داریم اظهار داشت: هدفی مهمی که حضرت امام (ره) برای تاسیس بنیاد شهید داشتند و رسالت اصلی این نهاد ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در سطح ملی داریم که به ریاست رئیس جمهور و دبیری بنیاد شهید برگزار می‌شود افزود: این شورا در استان‌ها به ریاست استاندار و دبیری اداره کل بنیاد شهید برگزار شده و کلیه مسائل فرهنگی مربوط به سبک و سیره شهدا در این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان این ظرفیت را دارد که به مسئله شهید و شهادت بیشتر پرداخته شود گفت: با شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی ظرفیت عظیم و بزرگی در استان ایجاد شده و نگاه همه دنیا به استان کرمان نگاه ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم امروز در سطح جهانی به یک مکتب تبدیل شده و ما وظیفه داریم تا در استان کرمان به طور ویژه به این شهید ارزشمند بپردازیم افزود: بخشی از کار ما در این حوزه با خبرگزاری‌ها و خبرنگاران است.

گروهی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما معرفی مکتب شهدا به جوانان، نسل‌های بعد و آیندگان است گفت: منش و روش شهدای ما برگرفته از شهدای صدر اسلام و شهدای عاشورا است.

وی با بیان اینکه در بنیاد شهید و به صورت کشوری اجرای برنامه‌هایی در ارتباط با مکتب و وصیت‌نامه حاج قاسم در برنامه است تصریح کرد: تحلیل و تفسیر وصیت‌‌نامه حاج قاسم بسیار اهمیت دارد که باید کارشناسی شده و پخته و با بهره‌گیری افراد صاحب‌قلم و اساتید دانشگاهی انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمان با بیان اینکه گلزارهای شهدا در کشور به فضای معنوی بسیار زیبا برای بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند ادامه داد: گلزار شهدای شهر کرمان امروز به یک آستان مقدس تبدیل شده که باید از زوایای مختلف به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه پس از شهادت حاج قاسم بسیاری از زیرساخت‌های لازم در گلزار شهدای کرمان وجود نداشت و نیاز بود که این مجموعه مدیریت و ساماندهی شود ادامه داد: سردار حسنی‌سعدی برای این منظور انتخاب شده و حکم وی هفته گذشته ابلاغ شد.

گروهی با اشاره به سابقه سردار حسنی‌سعدی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی در ارتباط با ایشان فرموده بودند که "سردار حسنی یک نیروی فرهنگی هستند و روحیه فرهنگی دارند."

وی با بیان اینکه در گلزار شهدای کرمان حضور زائران از اقشار مختلف را داریم که برخی از زائران گلزار شهدای کرمان مهمان خارجی هستند و از دیگر کشور به این مکان مقدس آمده‌اند و نیاز بود تا شخصیتی مانند سردار حسنی در این حوزه ورود کنند گفت: بیش از یک هزار شهید والامقام در گلزار شهدای شهر کرمان آرمیده است که مدیریت امور گلزار شهدا با محوریت حاج قاسم در حوزه‌های مختلف به سردار حسنی سپرده شده است.

انتهای پیام/511/ش

برچسب‌ها:

نظر شما