شناسهٔ خبر: 41915868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فرانسه به دنبال سوء استفاده از شرایط بیروت است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حضور فرانسه در لبنان بی هماهنگ با کشورهای غربی نیست و حتما با نگاه سیاسی، اقتصادی و آینده نگری است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| «شهریار حیدری»، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در رابطه با سفر مکرون به لبنان و نقش آفرینی او در عرصه سیاسی لبنان» گفت: فرانسه همواره به لبنان نگاه تاریخی و استعمارگرایانه داشته و این تفکر همواره در افکار مقامات فرانسوی تا به امروز ادامه دارد.

 

سفر مکرون بعد از حادثه تلخ و ناگوار انفجار در بیروت در همان راستاست ضمن اینکه یک خلاء مدیریتی وجود دارد و منازعات بین مقامات و مسئولین لبنان، تاثیر زیادی بر اختلافات گذاشته است.

 

او ادامه داد: فرانسه به دنبال سوء استفاده از شرایط موجود و استفاده از فرصت ها است. همچنین حضور فرانسه در لبنان بی هماهنگ با کشورهای غربی نیست و حتما با نگاه سیاسی، اقتصادی و آینده نگری است. فرانسه کشوری مستقل و صاحب اندیشه و صاحب استراتژی است و حضورش در لبنان در این شرایط به عنوان اولین کشوری که حضور پیدا کرد در راستای استراتژی های تعریف شده خود، است.

 

حیدری با بیان این جمله که کشورهای غربی یا هر دولت دیگری موضوعات بشردوستانه تا زمانی برایشان اهمیت دارد که بتوانند اهداف سیاسی خودشان را در آن کشور حالا چه لبنان و چه جای دیگر پیش ببرند، گفت: کشورهای غربی تا منافعشان تامین نشود به هیچ وجه دنبال کارهای خیرخواهانه و بشردوستانه نمی روند. کمک های بشردوستانه یک بهانه است و یک استراتژی محسوب می شود. 

 

از زمانی که لبنان در سیطره و استعمار فرانسه بوده همواره نفوذ معنوی و سیاسی خود را حفظ کرده است و در قانون اساسی لبنانی ها، نقش فرانسه محوری و کلیدی است. 

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی گفت: تضعیف حزب الله و جریان مقاومت همواره از سوی رژیم صهیونیستی حایز اهمیت است. رژیم صهیونیستی از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مثل انگلیس و برخی از کشورهای عربی منطقه مثل عربستان برای تضعیف حزب الله و جریان مقاومت بهره گرفته است، جریان مقاومت جزو برنامه های ثابت و استراتژی این کشورها بوده است. جریان وابسته به رژیم صهیونیستی از نظر همکاری منطقه ای و بین المللی دنبال تضعیف حزب الله و مقاومت، است.

 

او در پایان بیان کرد: در حادثه بیروت، اسرائیلی ها در اظهار نظرهایشان بلافاصله این حادثه را متوجه حزب الله کردند گرچه هنوز ابعاد حادثه قابل بررسی و پیگیری است.

 

رژیم صهیونیستی هر حادثه و اتفاقی که در منطقه غرب آسیا رخ می دهد، بلافاصله، سعی می کند حزب الله و جریان مقاومت را تحقیر کند تا بتواند، نهایتا در عرصه بین المللی علیه این جریان عملی انجام دهد. اسراییل خودش کشوری نیست، حتی یک رژیم شناخته شده برای بسیاری از کشورها نیست ولی سعی و تلاش می کند که با نفوذ و بهره برداری از قدرت های اروپایی، امریکایی و غربی به اهدافش برسد.

 

منبع: برنا

 

نظر شما