شناسهٔ خبر: 41913359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۴۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اختصاص یافته است

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به خرید ملزومات به بیمارستانهای استان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

 آرزو فلاحی روز سه‌شنبه در گفت و گوی خبری به اقدامات کارگروه پشتیبانی در مقابله با کرونا اشاره و اظهار داشت: تاکنون ۳۹۵ نفر به صورت قرارداد ۸۹ روزه بکارگیری و جذب  شده‌اند.

وی افزود: اعتبارات دریافتی از وزارت متبوع بابت خرید دارو و وسایل حفاظت فردی، کیت های آزمایشگاهی و غیره مبلغی بالغ بر ۱۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تهیه دستگاه اکسیژن ساز و تجهیزات پزشکی دریافت شده است.

فلاحی اعتبارات دریافتی از وزارت بهداشت بابت پاداش پرسنل (بهداشتی و درمانی) را مبلغ ۷۶ میلیارد ریال (در پنج مرحله) اعلام کرد گفت: مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار  جهت کمک به بیمارستان برای خرید ملزومات از وزارت متبوع دریافت شده است.

وی با بیان اینکه کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین سلامت در مدت زمان یادشده مبلغی بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۷۱۱ میلیون  ریال بوده است یادآور شد: ملزومات خریداری شده وکمک های مردمی و خیرین سلامت در بین واحدهای تابعه در ۱۹ بخش بر اساس نیاز توزیع شده است.

فلاحی از شرکت ۲ هزار بهورز و مراقب سلامت و پزشک در کنترل کرونا در سیستم بهداشتی در استان در ایام کرونا خبر داد و گفت: بهورزان و مراقبین سلامت برای غربالگری جمعیت استان در این ایام فعالیت شبانه‌روزی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: غربالگری و پیگیری ۲۱۲ هزار نفر از افراد در تماس با بیماران مبتلا به کرونا مدت ۷ تا ۱۴ روز در استان انجام شده است.

نظر شما