شناسهٔ خبر: 41913214 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان :

ضرورت تبیین مجامع خیرین ازدواج و فراهم سازی شرایط شکل گیری آنها

مهدی قناد گفت: باید بگوییم که مکانیزم های موجود در جامعه به خوبی عمل نمی‌کنند چرا که اگر امکانات موجود در جامعه فراهم باشد ازدواج که امری طبیعی است، رخداد طبیعی خود را خواهد داشت

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان وظیفه ادارات کل ورزش و جوانان را سیاست گذاری در امر ازدواج جوانان با همکاری و هماهنگی و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول و موسسات و نهادها و تشکل‌های غیردولتی دانست؛ تا به دنبال آن بهبود شرایط در وضعیت ازدواج جوانان رخ دهد.
 

مهدی قناد با اشاره به توجه به تغییرات به وجود آمده در مسئله ازدواج جوانان و برنامه ریزی مناسب و به موقع در راستای این تغییرات افزود: از جمله توجهات وزارت ورزش و جوانان بحث وام ازدواج جوانان است که مطابق با شرایط اقتصادی کشور رقم و میزان آن تعیین می گردد. همچنین در شرایط فعلی و با توجه به شیوع ویروس کرونا بحث فرزندآوری زوجین و یا عدم شکل‌گیری ازدواج به موقع جوانان امر مهمی است که توجه به برنامه ریزی در این خصوص را به خود معطوف کرده است.

آینده نگری و سیاستگذاری دیگری که مدنظر قرار گرفته تشکیل مجامع خیرین ازدواج است:

مقام معظم رهبری( مدظله العالی)در سیاست‌های کلی ابلاغی خانواده در سال ۹۳ حرکت نظام را محدود به جامعه خانواده محور قلمداد نموده اند و به ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان برای همه دختران و پسران و افراد در سنین ازدواج و همینطور ساماندهی نظام مشاوره و آموزش های قبل،حین و پس از تشکیل خانواده اشاره داشته اند. لذا در سال ۹۹ و در مواجهه با ویروس کرونا به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم، امر ازدواج هم متأثر از این فضا قرار گرفته است.

سرپرست معاونت امور جوانان ضمن اشاره به برخی از مزیت های شکل گرفته در این دوران از جمله اثبات بیهودگی برخی از مراسم از قبیل جهیزیه دیدن و نیز گزاف بودن برخی از آنها برای خانواده ها و انجام اقدامات فرهنگ ساز مثل اهداء هزینه های برگزاری مراسم به امور خیر افزود: باید بگوییم که مکانیزم های موجود در جامعه به خوبی عمل نمی‌کنند چرا که اگر امکانات موجود در جامعه فراهم باشد ازدواج که امری طبیعی است، رخداد طبیعی خود را خواهد داشت. طبیعت انسان در سنین خاصی ازدواج را طلب می‌کند اما متاسفانه مکانیسمها درست عمل نمی‌کنند. از جمله دلایل این درست عمل نکردن، آمار ازدواج و طلاق است که از سال ۹۲ به ۹۸ به صورت مداوم از آمار ازدواج کاهش و بر آمار طلاق افزوده شده است به گونه ای که در برخی از شهرها آمار طلاق به بیش از ۶۰ درصد رسیده است. لذا با عنایت به مباحثی چون قیمت روز افزون زمین و کمک به تسهیل عملکرد مکانیسم ها،طرح مسئله مجامع خیرین ازدواج و مطالبه‌گری آنها از جمله موارد مهمی است که بایستی مدنظر برنامه‌ریزان قرار گیرد.

لازم به ذکر است که موارد فوق در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سربیشه مطرح و از پیشرو بودن این شهرستان در امر تشکیل مجامع خیرین تقدیر و تشکر به عمل آمد.

وی آرزو کرد که هرچه سریعتر مجمع شکل گرفته و روند ازدواج جوانان تسهیل شود

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما