شناسهٔ خبر: 41913162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پارلمان لبنان: سقوط میشل عون به معنای جنگ داخلی است

معاون رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که تلاش‌هایی برای سقوط رئیس جمهوری در کشور وجود دارد که این اتفاق به معنای جنگ داخلی و آشوب در همه مناطق کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،«ایلی فرزلی» معاون رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با المیادین، اظهار داشت که قرار بود دولت «حسان دیاب» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در نشست پارلمان درباره حادثه انفجار بندر بیروت توضیح بدهد.

وی در ادامه افزود مسئولیت پذیری دولت لبنان در مقابل این اتفاق ، خواسته همه نیروهای سیاسی بود و درخواست دیاب در راستای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی بدون مشورت با مقامات سیاسی مطرح شد.

فرزلی تصریح کرد که از مدت‌ها قبل خواستار استعفای دولت بوده؛ چرا که احساس می‌کرد در مقابله با بحران‌ها و چالش‌های لبنان ناتوان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که فساد عظیمی در لبنان وجود دارد؛ اما نمی توانیم مسئولیت این بحران‌ها را به این دولت تحمیل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وزیران لبنان ممکن است در پرونده انفجار بندر بیروت مورد سوال و توضیح قرار گیرند، افزود: ممکن است دولت دیاب مسئول کوتاهی و اهمال در انفجار بیروت باشد ؛ اما مسئولیت بخش جنایی آن را برعهده ندارد.

ایلی فرزلی با تأکید بر اینکه حضور مؤلفه اهل سنت در قدرت برای بازگرداندن تعادل به دولت لازم است، خاطرنشان کرد که هرکسی که مانع تسریع روند تشکیل دولت شود، باید پاسخگو باشد.

فرزلی با بیان اینکه «میشل عون» رئیس جمهور لبنان با «سعد حریری» نخست وزیر سابق لبنان رابطه خوبی دارند، توضیح داد که افکار عمومی اهل سنت در دست سعد حریری است.

وی تاکید کرد که با تغییر اوضاع لبنان باید رویکرد حریری نیز تغییر کند و مانع درگیری و اختلاف میان شیعه و سنی شود.

معاون رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه نقشه تشدید اعتراضات در خیابان‌های لبنان با هدف سقوط میشل عون و تخریب آن در میان مسیحیان است، توضیح داد که سقوط رئیس جمهور عون به معنای جنگ داخلی و آشوب در همه مناطق است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما