شناسهٔ خبر: 41912970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

دشمن از ابزارهای رسانه ای برای سلطه بر افکار عمومی استفاده می کند

رشت- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به جایگاه خطیر خبرنگاران و نقش آنها در جامعه، گفت: دشمن از ابزارهای رسانه ای برای سلطه بر افکار عمومی استفاده می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احسان الله محمدی صبح سه شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های دینی خبر و خبرنگار یک شغل مادی نیست، اظهار کرد: در مورد عظمت کار خبرنگاری زبان قاصر است.

وی با بیان اینکه از نگاه انقلاب و امامین انقلاب اسلامی خبرنگار باید چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویا مردم و جامعه خود باشد، افزود: خبرنگاری نوعی امانت داری است که در کنار دقیق بودن باید سریع به اندازه و به موقع انجام شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه رسالت خبرنگاری به ساعت و زمان خاصی محدود نمی‌شود، گفت: خبرنگار تمام طول شبانه روز باید وقایع جامعه و جهان را رصد کند لذا جایگاه خبرنگاری مقدس است و باید این تقدس از طرف مسئول و خود خبرنگار حفظ شود.

وی به بهره مندی قدرت‌های بزرگ دنیا از ابزارهای رسانه‌ای برای سلطه بر افکار انسانی و ایجاد فاصله طبقاتی و تفرقه استفاده می‌کنند، افزود: راه اندازی بنگاه‌های خبرپراکنی بخشی از فعالیت‌های دشمنان است که به واسطه آن درست را غلط و مظلوم را ظالم و ظلم ظالم را خدمت و صلاح بشر در نظر افکار عمومی جهان جلوه می‌دهند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه خوشبختانه رسالت خبرنگاران ما هدایتی همراه با فکر و اندیشه است، تصریح کرد: امام راحل می‌فرماید اصحاب قلم نه تنها نسبت به چیزهایی که می‌نویسند مسئول بلکه نسبت به مسائلی که باید می‌نوشتند و ننوشتند نیز مسئول هستند.

نظر شما