شناسهٔ خبر: 41912036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حماس و جهاد اسلامی فلسطین: مقابل محاصره رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنیم

در واکنش به اقدام رژیم صهونیستی برای ممانعت از ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه، حماس و جهاد اسلامی فلسطین، این مسئله را تلاش برای تنگ کردن حلقه محاصره دانستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که گذرگاه «کرم ابوسالم» واقع در جنوب نوار غزه بسته است؛ به جز برای ورود مواد انسان‌دوستانه و سوخت.

اخبار بین الملل- این رژیم همچنین گفت که از امروز سه‌شنبه تا اطلاع ثانوی، ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه ممنوع است.

«عبد اللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) در واکنش به این مسئله، تأکید کرد که این اقدام به همراه تهدیدهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چارچوب اعمال فشار به غزه و تنگ کردن حلقه محاصره است.

خبرگزاری صفا به نقل از القانوع گزارش داد: «ملت ما حق دارد عزتمندانه در خاک خود زندگی کند و برای رفع محاصره ظالمانه‌ای مبارزه کند که از 14 سال پیش، بر آن تحمیل شده است».

وی خاطر نشان کرد که «هر گونه ابزار فشار و تهدیدی، در برابر اراده شکست محاصره، هیچ فایده‌ای ندارد».

در همین ارتباط، «داوود شهاب» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین هم تأکید کرد، بستن گذرگاههای تجاری و افزایش محاصره، «سیاستهای خصمانه‌ای است که روحیه ایستادگی ملت فلسطین را در هم نخواهد شکست و در عزم ملت فلسطین خللی ایجاد نخواهد کرد».

شهاب با تأکید بر اینکه اجازه نخواهند داد، محاصره به یک واقعیت تحمیلی علیه غزه تبدیل شود، تصریح کرد، غزه با تمام قدرت و اراده خود، تحت محاصره و تجاوز، تسلیم نخواهد شد.

این رهبر جهاد در پایان خاطر نشان کرد، ملت فلسطین می‌تواند تمامی توطئه‌های محاصره و تجاوز را خنثی کند، ولی بر سر یک وجب از خاک میهن مقدس، حقوق ثابت خود و تلاش برای آزادی اسرای خود از زندانهای صهیونیستی معامله نخواهد کرد.

نظر شما