شناسهٔ خبر: 41911694 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار فرانسه: طالبان سیاست‌های خود را تغییر دهد

سفیر فرانسه در کابل در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی هشدار داد که اگر طالبان سیاست‌هایش را تغییر ندهد توسط جامعه جهانی کمکی دریافت نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، «دیوید مارتیون» سفیر فرانسه در کابل اظهار داشت که اگر طالبان سیاستش را تغییر ندهد و روابطش را با القاعده قطع نکند توسط جامعه جهانی به‌رسمیت شناخته نخواهد شد.

وی به «تلویزیون یک» گفت: براساس توافق‌نامه دوحه، این انتظار وجود دارد که طالبان باید بطور واضح با القاعده قطع رابطه کند.

سفیر فرانسه در کابل همچنین با تاکید بر حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر تأکید کرد: «درصورتی که گفت‌وگوها به یک توافق صلح منتهی ‌شود، ما موضع‌گیری خود را به عالی‌ترین وجه آن حفظ خواهیم کرد، مردم افغانستان و همکاران بین‌المللی به فراهم‌کردن منابع و فداکاری‌های که در 19 سال گذشته در افغانستان داشتند متعهد هستند اما این در صورتی است که میراث دموکراسی حفظ شود و دستاوردها قربانی صلح نشود».

وی در پاسخ به پرسشی درباره کاهش و یا خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیز گفت که نیروهای ناتو برای همیشه در افغانستان نخواهند بود.

چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل گزارش داده بود که حدود 400 تا 600 جنگجوی القاعده در 12 ولایت افغانستان بطور مخفیانه فعالیت می‌کنند و «ایمن الظواهری» سرکرده این گروه نیز در این کشور است.

طالبان اما با رد این گزارش تاکید کرد که براساس توافقنامه دوحه، طالبان به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان برای تهدید دیگر کشورها استفاده کند.

انتهای پیام/.

نظر شما