شناسهٔ خبر: 41911430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

"اسرائیل در غزه شکست خورده است"

رویا معصومی

یک نویسنده اسرائیلی در یادداشتی به ناتوانی و عجز رژیم صهیونیستی مقابل فلسطینیان در غزه اذعان کرد و گفت حقیقت این است که اسرائیل در غزه شکست خورده است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دیوید ارگاز، نویسنده اسرائیلی در این یادداشت در سایت خبری "نیوز وان" نوشت: "با وجودی که اسرائیل قدرت نظامی عظیم و دهها برابر بالاتر از قدرت نظامی فلسطین و همچنین اهرم های بی حد و حصری برای اعمال فشار بر حماس در غزه دارد" باز هم نتوانسته خواسته های خود را در این منطقه عملی کند.

این نویسنده اسرائیلی ادامه داد: اگر دولت تمام توان خود را برای حل مشکل انسانی غزه به کار می بست، شاید می شد با وجود این شکست با فلسطینیان صلح کرد اما اسرائیل شکست خورد.

وی گفت: اسرائیلی‌ها که من هم جزئی از آنها هستم ندیدیم که دولت همه توان خود را بگذارد بلکه رهبران ما هر روز گفتند مشکل غزه با زور حل نمی شود و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردند و با توجیهات خود توپ را در زمین مردم اسرائیل انداختند.

ارگاز نوشت: نیازی به گفتن نیست که به فکر هیچ یک از رهبران اسرائیلی که مدعی هستند راه حلی برای مشکل غزه دارند، خطور نمی کند استعفا دهند و عرصه را برای کسانی که فکر می کنند یا ادعا دارند راه حلی دارند خالی کنند. بنابراین روشن است که مقاماتی که چنین ادعایی دارند، دروغگو، پوپولیست و غیر مسوول هستند.

وی با اشاره به این که شهرک نشینان غلاف غزه سالهاست زیر تهدیدهای بمب و بالن های آتش زا قرار دارند تاکید کرد دولت رژیم صهیونیستی در حفاظت از این شهرک نشینان و کنترل بر غزه شکست خورده است.

این نویسنده اسرائیلی نوشت: با وجود بسته مزایایی که دولت برای شهرک نشینان در نظر گرفته شامل آژیر ۳۰ ثانیه ای، بلوک های بتنی برای پنهان شدن پشت آنها، و نمایش نوری صوتی برای رهگیری های گنبد آهنین، همچنان در حفاظت از این شهرک نشینان در مقابل بمب و بالن های آتش زا ناکام مانده است.

وی افزود: در این شرایط که اکثریت اسرائیلی‌ها به ناتوانی دولت در حل مشکل غزه و حمایت از شهرک نشینان اطمینان دارند، بار دیگر این سوالات مطرح می شود که اسرائیلی ها در این شرایط چه کار می توانند انجام دهند؟ چگونه می توانند روی سیاست دولت تاثیر بگذارند؟ آیا باید به دادگاه عالی یا ناظر دولت شکایت کنند یا باید به حزب رقیب لیکود (حزب حاکم) رای دهند که دقیقا همان راه حل را مطرح می کند؟  اسرائیلی‌ها حق دارند علیه سیاست شکست خورده دولتشان در غزه اعتراض کنند، اما این کار تکراری دیگر نتیجه بخش نیست و از آنجایی که دولت به وظایفش عمل نمی کند می توان گفت اسرائیلی ها برای طغیان علیه دولتی که از وظایفش شانه خالی می کند حق دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما