شناسهٔ خبر: 41911097 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

قسد با حمایت آمریکا، نفت سوریه را به سرقت می‌برد

ابنا

شبه نظامیان موسوم به نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) علاوه بر ارتکاب جنایت‌های زیاد در مناطق تحت اشغال خود، با حمایت آمریکا، نفت سوریه را نیز به سرقت می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی تصویری در زمینه جنایت‌های قسد اعلام کرد: شبه نظامیان موسوم به نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) توافقنامه‌ای با یک شرکت نفت آمریکایی به امضا رساندند تا نفت سوریه را به سرقت ببرند.

این شبکه افزود: همچنین پس از اینکه دامنه اعتراضات مردمی ضد نیرو‌های قسد افزایش یافت، نیرو‌های سوریه دموکراتیک روستا‌های دیرالزور را محاصره کردند. شبه نظامیان قسد همچنین با یورش به تعداد زیادی از منازل شهروندان سوری در مناطقی که در اشغال آن‌ها قرار دارد اقدام به بازداشت برخی از غیرنظامیان و آتش زدن منازل تعداد دیگری از شهروندان سوری ساکن این مناطق کردند.

نیرو‌های سوریه دموکراتیک همچنین ساختمان‌های عمومی و خدماتی را به اشغال خود در آورده اند و از ورود کارکنان این مراکز به محل کار خود جلوگیری می‌کنند.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بار‌ها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.
سوریه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بشکه ذخایر اثبات شده نفتی دارد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیرو‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است.
………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما