شناسهٔ خبر: 41910776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخرین رویدادهای تهران؛ از افتتاح مرکز نوآوری تا طرح آمایش ۱۵

تهران-ایرنا- استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که افتتاح مرکز نوآوری ورامین با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، آغاز ثبت‌نام فرزندان اتباع مادران ایرانی برای دریافت شناسنامه و طرح «آمایش ۱۵» اتباع خارجی از مهمترین آنها به شمار می‌رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا کیفیت هوای تهران نیز در این مدت در شرایط قابل قبول قرار داشت و طی بعدازظهر نیز با افزایش غلظت آلاینده ازن برای گروه‌های حساس، بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار ناسالم شد.

افتتاح مرکز نوآوری ورامین

مرکز نوآوری شهرستان ورامین روز گذشته با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان افتتاح شد؛ این مرکز با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده با محوریت صنایع خلاق و کشاورزی و بیش از چهار میلیارد ریال هزینه در زیربنای ۷۰۰ مترمربع با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران راه‌اندازی شد.

رونمایی از مجموعه ۶ جلدی کتاب قصه فرماندهان دیار ۱۵ خرداد

همچنین مجموعه ۶ جلدی کتاب قصه فرماندهان دیار ۱۵ خرداد همزمان با افتتاح مرکز نوآوری شهرستان ورامین با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری رونمایی شد.

در این مجموعه زندگی‌نامه سرداران شهید منصور ستاری با عنوان «منصور آسمان»، علی قمی با عنوان «او عموی من است»، منصور سوریان با عنوان «سه مرد افلاکی»، حسین ایرلو با عنوان «یک تن و این همه مزار»، رضا شیرازی با عنوان «بهار فصل کوچ تو بود» و حجت ملاآقایی با عنوان «مهندس جهادی» به رشته تحریر درآمده است.

این مجموعه حاصل تلاش شعله جهانگیری، مرضیه کمالی‌نیا، عاطفه بخشایی، معصومه رمضانی و زهرا قمی کردی به عنوان نویسندگان این کتب است که توسط موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب منتشر شد.

رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی مترو

آئین رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی مترو با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، شهردار و رئیس شورای اسلامی تهران، ری و تجریش در محل شرکت واگن‌سازی تهران واقع در بخش کهریزک برگزار شد.

قرارداد ساخت قطار ملی تیر سال گذشته میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و شهرداری تهران منعقد شده بود؛ این پروژه تاکنون ۴۷‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بخش زیادی از قطعات آن در داخل کشور تولید شده است.

همچنین تفاهم‌نامه مشترک شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با جهاد دانشگاهی و شرکت واگن‌سازی برای تولید ۱۰۵ دستگاه واگن ملی روز گذشته امضا شد.

دستگیری ۱۱ عامل درگیری سعادت آباد تهران

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری از دستگیری عاملان درگیری، سارقان و کشف انبار قاچاق داشت؛ جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: ۱۱ عامل درگیری محله سعادت آباد دستگیر شدند، از مخفیگاه این افراد سلاح و مهمات غیرمجاز نیز کشف شد، شناسایی سایر متهمان پرونده در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار دارد.

تمامی افراد دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه قاچاق مواد مخدر، درگیری مسلحانه، حمل سلاح و مهمات غیرمجاز نزاع و شرارت دسته جمعی و تحصیل مال نامشروع هستند.

دستگیری موبایل‌قاپ بهارستان

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری موبایل‌قاپ حرفه‌ای و کشف ۲۰ فقره سرقت در شهرستان بهارستان خبر داد.

کشف انبار کالای قاچاق در اسلامشهر

همچنین فرمانده انتظامی استان غرب استان تهران از شناسایی انبار کالای قاچاق در اسلامشهر خبرداد؛ در این انبار با هماهنگی قضایی ۳ هزار و ۵۵۴ قوطی رنگ قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال کشف شد، در این عملیات یک نفر دستگیر، محل انبار پلمب و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ۴۰۰ میلیاردریال کالای احتکاری در ری

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری از شناسایی یک انبار کالای احتکاری در شهرک صنعتی خاوران در طرح نظارتی بازدید از انبارهای این شهرستان خبرداد؛ در این انبار ۱۸۰ هزار ورقه ام‌دی‌اف به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال کشف شد که به دلیل احتکار از سوی صاحب کالا توسط بازرسان شناسایی و برای اعمال مراحل قانونی به مراجع قضایی ارائه می‌شود.

دستگیری ۱۵ سرشاخه یک شرکت هرمی در رباط کریم

دادستان شهرستان رباط کریم از شناسایی باند کلاهبرداری شرکت هرمی در شهرک آبشناسان این شهرستان و دستگیری ۱۵ نفر خبر داد.

مهار آتش‌سوزی در بیمارستان صنعت نفت

استان تهران روز گذشته شاهد حوادثی از جمله آتش‌سوزی و تصادف بود؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در بخش انبار بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت واقع در خیابان حافظ، خیابان سرهنگ سخایی خبرداد؛ ماموران چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله خودرو حامل تجهیزات تنفسی و ۲ دستگاه نردبان هیدرولیکی به محل اعزام شدند که آتش بدون مصدومیت و تلفات جانی مهار شد.

مهار آتش‌سوزی مسافرخانه‌ای در خیابان کارگر

همچنین سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: در پی حادثه آتش‌سوزی در طبقه دوم مسافرخانه‌ای ۳۲ واحدی در خیابان کارگر، بعد از جمهوری، ماموران سه ایستگاه به همراه نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

حدود ۶نفر که در آن طبقه و طبقات بالایی حضور داشتند خود را به پشت‌بام رسانده بودند که آتش‌نشانان همزمان با اطفای حریق از طریق نردبان هیدرولیکی یک خانم و پنج آقا را که به سطح پشت‌بام رفته بودند به سلامت به سطح زمین انتقال دادند.

آتش‌سوزی مهار و تخلیه دود انجام شد و علت این حادثه نیز در دست بررسی کارشناسان آتش‌نشانی قرار گرفت.

مهار آتش‌سوزی در منزل مسکونی

رئیس مرکز اورژانس تهران از حادثه آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در باغ فیض تهران خبر داد؛ این حادثه بدون مصدومیت مهار شد، تکنسین‌های اورژانس تا پایان عملیات مهار آتش در محل حادثه حضور داشتند.

مصدومیت پنج نفر در تصادف ۲ دستگاه کامیونت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیان کرد: دو دستگاه کامیونت که یکی حامل وسایل دامپزشکی و دیگری کامیون حمل اثاث منزل بود در مسیر شمال به جنوب خیابان شهیدباقری، پایین‌تر از بزرگراه زین‌الدین، بعد از خروجی خیابان صد و نود و شش برخورد کردند، هر دو خودرو در وسط خیابان واژگون شده و باعث ایجاد ترافیک شدید و نشت گازوییل و لغزندگی خیابان شده بودند.

در پی این حادثه پنج مرد مصدوم و با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

مصدومیت ۵ نفر در سانحه رانندگی

رئیس مرکز اورژانس تهران اعلام کرد: یک دستگاه خودرو سواری سمند با پنج سرنشین و به دلایل نامشخص در جاده مخصوص کرج، جنب هواپیمایی هما از مسیر اصلی منحرف شده و با گاردریل‌های میانی مسیر برخورد کرد که در پی این حادثه، هر پنج سرنشین خودرو مصدوم و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی روانه بیمارستان شدند.

آغاز ثبت‌نام فرزندان اتباع مادران ایرانی برای دریافت شناسنامه

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران اعلام کرد: پس از مصوبات مجلس شورای اسلامی و دولت در خصوص اعطای شناسنامه به فرزندان مادر ایرانی دارای همسر خارجی، شیوه‌نامه اجرایی این طرح به استان رسیده است و بر این اساس عملیات ثبت‌نام از طریق سامانه اینترنتی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به آدرس www.bafia.ir آغاز شده است.

متقاضیان در این سامانه باید عملیات ثبت‌نام خود را انجام دهند و سپس براساس نوبت‌دهی که به این افراد اختصاص داده می‌شود، زمان مراجعه حضوری برای ارائه مدارک موردنیاز به آنان اعلام می‌شود، متقاضیان پس از دریافت مدارک برای استعلام لازم به مراجعی که قانونگذار اعلام کرده، معرفی و پس از طی مراحل لازم به اداره‌های ثبت احوال برای دریافت شناسنامه معرفی می‌شوند تا مراحل صدور شناسنامه انجام شود.

آغاز طرح «آمایش ۱۵» اتباع خارجی تهران

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری تهران اعلام کرد: طرح «آمایش ۱۵» ویژه اتباع افغاستانی و «هویت ۱۴» اتباع عراقی با هدف به روزرسانی آمار و اطلاعات پناهندگان جمعی ساکن کشور و ثبت تغییر و تحولات جمعیتی پناهندگان (تولد، وفات، ازدواج، طلاق، شغل یا جابجایی محل سکونت)، شناسایی قابلیت‌ها، آسیب‌پذیری‌ها، نیازمندی‌ها، فراهم ساختن امکان مدیریت جامعه اتباع آغاز شده است.  

در اجرای طرح آمایش ۱۵، امسال با تمهیدات در نظر گرفته شده، به دلیل شیوع بیماری کرونا، برای پیشگیری و کنترل این بیماری،  شرایط خاص بهداشتی و رعایت حال متقاضیان، نیازی به حضور کل اعضای خانوار نبوده و صرفا حضور سرپرستان به نمایندگی از سایر افراد خانوار کافیست.

شناسایی ۲۰۰ کانون غیرمجاز تجمع زباله‌گردهای پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: ۲۰۰ نقطه از سوی سازمان مدیریت پسماند به عنوان محل تجمع و داد و ستد عوامل تفکیک غیرمجاز شناسایی و به نیروی انتظامی معرفی شد.

مطابق قانون مدیریت پسماند تخلیه، نگهداری، جمع‌آوری و دفع پسماند شهری تخلف محسوب می‌شود و با توجه به ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و مواد ۱۶، ۱۹ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند، مامورین شهرداری باید با موارد تخلف به همراه مامورین قانون (نیروی انتظامی) برخورد کنند.

بهره‌برداری از بوستان ابریشم در منطقه ۷

بوستان ابریشم منطقه هفت تهران با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری، روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری، فرهنگی و اجتماعی و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه هفت به بهره‌برداری رسید، زمین این بوستان به همت شهرداری منطقه، از محل منابع عوارضی که برای قطع اشجار در شهرداری دریافت می‌شود، خریداری شد و سال گذشته در اختیار سازمان نوسازی قرار گرفت که با هدف ارتقای سرانه فضای سبز و افزایش کیفیت زندگی به عنوان بوستان در محله نظام‌آباد به بهره‌برداری رسید.

رونمایی از کتاب «بیانیه عاشورا»

 کتاب «بیانیه عاشورا» نوشته حجت‌الاسلام احمد مازنی در آستانه ماه محرم با حضور نویسنده، جمعی از نمایندگان پیشین مجلس شورای اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این اداره کل رونمایی شد، این کتاب در ۲۱۶ صفحه برگرفته از مجموعه سخنرانی‌های نگارنده طی سال‌های اخیر است که در مجالس بزرگداشت مقام و اندیشه‌ سیدالشهداء (س) بیان شده و در قطع رقعی، از سوی انتشارات هزاره ققنوس به چاپ رسیده است.

اعلام برگزیدگان نخستین جشنواره قرآنی «نور امید»

برگزیدگان نخستین جشنواره مجازی قرآنی «نور امید» طی نشستی با حضور مدیرکل فرهنگی، رئیس شورای عالی قرآنی شهرداری تهران و دبیران این جشنواره اعلام شد.

شهرداری تهران در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و جذب مشارکت حداکثری آحاد جامعه در بهره‌مندی از محتوا و موضوع‌های قرآنی در شرایط بحران شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزارنکردن جشنواره‌های عمومی برای مقابله با این بیماری، جشنواره مجازی قرآنی «نور امید» را در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، آیه‌گرافی و خوشنویسی با محوریت آیه‌های ۱۷ سوره انعام، ۱۰۷ یونس، ۸۷ و ۸۸ سوره انبیاء و ۷۷ سوره فرقان و تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره مبارکه نور(ویژه بانوان) برگزار کرد.

اهدای مدال جهانی مخترع ورامینی به خانواده شهیدسلیمانی

داود سعادت‌خواه جوان بسیجی و مخترع ورامینی همزمان با سالروز شهادت شهیدمحسن حججی و روز شهدای مدافع حرم، مدال جهانی اختراع خود را که سال ۲۰۱۳ در کشور کرواسی( زاگرب ۲۰۱۳) کسب کرده بود، به پاس مجاهدت و رشادت‌های شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی به خانواده  این شهید  تقدیم کرد.

سعادت‌خواه که مدیر روابط عمومی شهرک صنعتی سالاریه ورامین است سال ۲۰۱۳ در مسابقات جهانی مخترعین، با اختراع سیستم هوشمند پیام‌دهی ارتباط صوتی برای نوبت‌دهی بانک‌ها، رتبه دوم جهان را به دست آورد.

تجدید میثاق خبرنگاران جنوب تهران با شهیدان اهل قلم

اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان ری با گرامیداشت روز خبرنگار با حضور بر مزار شهید سیدمرتضی آوینی و دیگر شهیدان اهل قلم با آرمان‌های والای شهدا و امام (ره) تجدید میثاق کردند.

توزیع ۵۷ هزار بسته معیشتی توسط سپاه روح الله(ره) شهرستان ری

فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) باقرشهر از توابع شهرستان ری گفت: ۵۷ هزار بسته معیشتی و بهداشتی از آغاز رزمایش کمک‌های مومنانه در قالب پنج بخش بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونای استان تهران توسط سپاه ناحیه روح الله(ره) باقرشهر توزیع شده است، منابع تامین کمک‌های مومنانه خیرین، مسئولان دولتی و سپاه است.

ممنوعیت فروش یا اجاره ساختمان‌های آموزش و پرورش رباط‌کریم

فرماندار شهرستان رباط کریم در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اعلام کرد: اداره آموزش و پرورش به هیچ عنوان حق فروش و یا اجاره ملک خود را به دیگر ادارات شهرستان ندارد مگر با صلاحدید شورای تامین و به تصویب رسیدن آن در شورای آموزش و پرورش.

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی رباط کریم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های غرب استان تهران اعلام کرد: ۲ هکتار از اراضی ملی شهرستان رباط کریم با صدور دستور قضایی دادستان شهرستان و در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع از ید متصرف که اقدام به شخم و شیار کرده بود خارج و به دولت بازگردانده شد.

عملیات بازپس‌گیری این اراضی با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی غرب استان تهران و همکاری نیروی انتظامی اجرا شد و تمامی مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفت.

معرفی سرپرست هیات ووشو استان تهران

«امیر اجاقی» طی مراسمی با حضور رئیس فدراسیون و جمعی از پیشکسوتان این ورزش به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان و سرپرست هیات ووشو استان تهران معرفی شد.

همچنین در این نشست از خدمات یک ساله «نوربخش عسگری» رئیس سابق هیات در راستای تحقق اهداف و پیشرفت این رشته تجلیل شد.

 ارایه آموزش تنیس روی‌میز در بوستان‌های پایتخت

روسای فدراسیون تنیس روی‌میز و سازمان ورزش شهرداری در راستای آموزش همگانی این رشته ورزشی در بوستان‌های پایتخت تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند.

دفتر ارتباطات مردمی مجمع نمایندگان استان تهران روز گذشته با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان اسلامشهر افتتاح شد.

نظر شما