شناسهٔ خبر: 41910407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

انتقاد تند نماینده مجلس به ناکارآمدی بیمه سلامت در دوران کرونا

عضو کمیسیون بهداشت و درمان دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه چرا هزینه های درمانی کرونا توسط بیمه سلامت پرداخت نمی شود باید توسط نمایندگان بررسی و به بیمه سلامت تذکر داده شود.

صاحب‌خبر - به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ، بشیر خالقی در پاسخ به این سوال که چرا بیمه سلامت هزینه دارو‌های کرونا را پرداخت، نمی‌کند، گفت: یکسری از بیمه‌های سلامت در بیمارستان‌های دولتی و وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی قابل قبول هستند و بسته به شرایطی که از سوی وزارت بهداشت تعیین شده، تعرفه‌های درمانی که سهم بیمه است، پرداخت می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه برخی از دارو‌ها خارج از تعرفه‌های درمانی تعیین شده، توسط وزارت بهداشت هستند، ادامه داد: در این خصوص که چراهزینه دارو‌های کرونا توسط بیمه پرداخت نمی‌شود، نمی‌دانم مشکل از کجاست و در این مورد باید به بیمه سلامت گوشزد شود. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم شورای اسلامی افزود: هزینه‌های بیمارستانی و دارویی در بیمارستان‌های دولتی توسط بیمه سلامت و تامین اجتماعی قابل پرداخت است، اما در بخش خصوصی شرایط تا حدودی فرق می‌کند.

خالقی گفت: افرادی که دفترچه بیمه دارند، هزینه‌هایی بابت آن پرداخت می‌کنند، بنابراین بیمه سلامت باید قسمتی از هزینه‌های درمان و دارو‌های کرونا را هر چند اندک پرداخت کند.

وی گفت: بیمه سلامت باید هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌های دولتی و علوم پزشکی و حتی بخشی از هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی را بر طبق قرار داد و آنچه وزارت بهداشت و شورایعالی سلامت تعیین کرده است، پرداخت کند و اینکه چرا این هزینه‌ها پرداخت نمی‌شود باید توسط نمایندگان بررسی و به بیمه سلامت تذکر داده شود. میزان

انتهای پیام/

نظر شما