شناسهٔ خبر: 41910343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آزاد سازی ۵۷ زندانی محکومیت‌های غیر عمد و مالی در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم و سالروز ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع) ۵۷ نفر از زندانیان دارای محکومیت‌های غیر عمد و مالی آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تبریک روز خبرنگار، عید سعید غدیر خم و سالروز میلاد با سعادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام گفت: در دومین برنامه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در سال ۹۹ تعداد ۵۷نفر از محکومین با مبلغ محکومیت بالغ بر ۶ میلیارد تومان با گذشت شکات، آورده خود محکومین، کمک های خیرین، تقسیط و اعسار قضات دادگستری استان، بنیاد مستضعفان کشور، اداره کل اوقاف و امور خیریه اردبیل و ستاد دیه استان آزاد شدند.

او افزود: در مجموع و با احتساب آزاد سازی 57 نفر از این محکومین در مراسم امروز، ۹۲ نفر از محکومین مالی از زندانهای استان از ابتدای سال تاکنون آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه با قدردانی از مردم ولایی و حسینی استان به ویژه خیرین اظهار داشت: خوشبختانه طی سالهای اخیر شاهد افزایش کمک های مردمی به ستاد دیه استان به منظور آزادسازی محکومان  مالی هستیم که باید این فرهنگ ارزشمند و متعالی بیش از پیش در بین مردم استان توسعه و ترویج پیدا کند.

عتباتی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و بنا به شرایط خاص عزاداری های امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا  از عموم شهروندان خواست تا بخشی از نذورات و احسانات خود را به آزادسازی محکومین مالی که بیشتر آنها بر اثر مسائل اقتصادی پیش آمده گرفتار زندان شده هستند سوق بدهند.

او با اعلام اینکه هم اکنون ۱۶۰ نفر از محکومین مالی در زندان های استان هستند از عموم مردم و خیرین خواست تا نسبت به کمک به آزادسازی این محکومین  بیش از پیش همت داشته باشند .

انتهای پیام/ح

نظر شما