شناسهٔ خبر: 41909928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه خرمشهر: خبرنگاران مطالبه‌گری در جامعه را نهادینه کنند

آبادان - ایرنا - امام جمعه خرمشهر گفت: خبرنگاران باید فرهنگ مطالبه‌گری را بر اساس قانون، انصاف و اخلاق در جامعه نهادینه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور سه‌شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران خرمشهر اظهار داشت: خبرنگار یکی از عناصر پیشرفت و توسعه است و اگر رسالت خود را که همانا انعکاس واقعیت‌ها است به درستی انجام دهد، پیشرفت و توسعه را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید مستقل باشند و از طرفی مسئولان نیز باید ظرفیت انتقادپذیری خود را افزایش دهند اظهار داشت:در صورتی که خبرنگار رسالت خود را به درستی انجام دهد نتیجه مطلوب آن در جامعه نمایان خواهد شد.

حجت الاسلام عادل‌پور مهمترین رسالت خبرنگار را بیان مشکلات مردم و بیان حقیقت در جامعه دانست و افزود:گفتن  بخشی از حقیقت می‌تواند به ایجاد فتنه تبدیل شود.

وی افزود:اصحاب رسانه و خبرنگاران مستقل عمل کنند و با نهایت دقت و صحت فعالیت حرفه‌ای خود یعنی خبررسانی را انجام دهند.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر رعایت عدل و انصاف و پرهیز از نگاه سیاسی، تهدید و تطمیع در فرایند اطلاع‌رسانی اظهار داشت: خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و انتظار از این قشر فرهیخته جامعه این است که مشکلات و کاستی‌ها را به مسوولان منتقل و عملکرد خوب یا بد آنها را هم به شهروندان منعکس کنند.

در پایان این نشست امام جمعه خرمشهر از خبرنگاران فعال این شهرستان تقدیر کرد.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید.

نظر شما