شناسهٔ خبر: 41909220 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

بسته خبری فوتبال ایران؛

تکسیرا جانشین قلعه نویی در سپاهان شد/ شب آرام اشکان در غیاب مسعود/ استقلال بدون محروم در نیمه نهایی

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر - ایسکانیوز – رضا صالحی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید . واسعی: پیشنهاد دارم اما فعلا وضعیت پیکان مهمتر است سعید واسعی، ستاره جوان تیم پیکان درباره ماندن در تیم پیکان در فصل آینده گفت: اول از همه امیدوارم که تیم در لیگ برتر بماند پس از آن اگر پیشنهاداتی بود روی آن فکر میکنم؛ در نیم فصل اول پیشنهادات خوبی بود که انشالله در آخر فصل ببینیم خدا چه می‌خواهد. فعلا مهم‌تر این است که تیم در لیگ برتر بماند. تکسیرا جانشین قلعه نویی در سپاهان شد حذف از رقابت های جام حذفی سبب شد تا امیرقلعه نویی پس از پایان بازی با انتشار نامه ای از سپاهان خداحافظی کند و به دوران دو ساله اش در این تیم خاتمه دهد.
در شرایطی که گمانه زنی های زیادی پیرامون سرمربی بعدی سپاهان از همین حالا به وجود آمده، مدیران باشگاه سپاهان تصمیم گرفتند تکسیرا دستیار قلعه نویی را در دو بازی باقی مانده به جای او انتخاب کنند. گل شماره 100 به نام وریا در دیدار استقلال مقابل سپاهان، دردقیقه 44 استقلال روی حرکت خوب قایدی، صاحب یک ضربه پنالتی شد که وریا غفوری کاپیتان آبی پوشان برخلاف جهت حرکت پیام نیازمند، توپ را وارد دروازه سپاهان کرد تا استقلال با یک گل از حریف خود پیش بیفتد. این یکصدمین گل استقلال مقابل سپاهان در طول 76 دیدار دو تیم در رقابت های مختلف است که با نام وریا غفوری به ثبت رسید. اولین گل استقلال مقابل سپاهان را مرحوم غلامحسین مظلومی در تاریخ 8 بهمن 1350 به ثمر رساند. شب آرام اشکان در غیاب مسعود با تصمیم کادر فنی تیم تراکتور، اشکان دژاگه در شبی که مسعود شجاعی روی نیمکت حضور داشت، در ترکیب یازده نفر تراکتور مقابل شاهین حضور یافت. دژاگه که در غیاب شجاعی وظایفی فراتر از فاز فنی را به دوش می کشید، شب آرام و کم نوسانی را پشت سر گذاشت. در حالی که تراکتوری ها همچنان به درخشش تک ستاره هایی چون دژاگه، شجاعی و حاج صفی دل بسته اند، شماره 21 آنها علیرغم حضور 74 دقیقه ای در زمین بازی، نتوانست تیمش را به سمت کسب سه امتیاز حیاتی این دیدار سوق دهد. برزای: من فقط نقش تمام کننده را داشتم بهنام برزای مهاجم بهبهانی گل گهر سیرجان در دیدار دیشب مقابل نفت مسجدسلیمان توانست در گلزنی دبل کند و یک پاس گل را هم ارسال کند؛ برزای درباره دیدار امشب به خبرنگار ما گفت: خداراشکر بازی خیلی خوب بود؛ در شرایط خیلی سختی بازی کردیم و گرما خیلی ما را امروز اذیت کرد. با تلاش بچه‌ها و غیرتی که از خودشان نشان دادند توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم. آنالیز خوب کادرفنی و حمایت خوب مدیریت باشگاه امشب نقش آفرین بود و بازیکنان‌مان توانستند به خوبی پاسخ اعتماد و حمایت مدیریت باشگاه را بدهند و سه امتیاز بازی را به دست آورند. وی درباره دبل خود در گلزنی گفت: زحمات بچه‌ها بود و من فقط کار را تمام کردم؛ خداراشکر اول بازی توانستم پاس گل بدهم و روحیه‌ام با این پاس گل خیلی بالا رفت. بازهم باید به تیم گل گهر، کادر مدیریتی، کادر فنی و همبازیانم کسب سه امتیاز امشب را تبریک بگویم. استقلال بدون محروم در نیمه نهایی با اینکه از تصاویر تلویزیونی اینطور برداشت می شد که علی کریمی کارت زرد گرفته و دواخطاره شده تا دیدار نیمه نهایی را از دست بدهد، اما داور مسابقه کارت زردی به نام او ثبت نکرده است.
در صحنه ای که تصور می شد موعود بنیادی فر به هافبک استقلال کارت زرد نشان داده، او کارتش را به سمت سیاوش یزدانی گرفته و در اصل به او اخطار داده است.
به این ترتیب علی کریمی مشکلی برای همراهی استقلال در بازی نیمه نهایی جام حذفی نخواهد داشت. نورافکن بی آزار و خنثی با بازوبند کاپیتانی امیر قلعه نویی بعد از جنجال های بازی قبل استقلال و سپاهان بازوبند کاپیتانی به نورافکن داد تا ضمن حمایت از هافبک خود ،انتظارات خود از او را در دیدار مرگ و زندگی حذفی به او یادآور شود.
نورافکن که در دو بازی قبلی این دو تیم نقش اول حاشیه های بازی بودامشب وارد مسایل حاشیه ای نشد ولی فوتبال خوبی هم ارایه نکرد تا خیلی زود توسط قلعه نویی تعویض شود و جای خود را به قربانی بدهد.
ضرر حواشی جنجال های هفته قبل نورافکن که در شبکه های اجتماعی ادامه یافت بیش از همه به خودش آسیب زد تا او از این دو شکست سپاهان که می تواند منجر به ازدست دادن سهمیه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا در سال آینده شود درس های زیادی بیاموزد. شاهین در یک قدمی لیگ یک شاهینی‌ها که در دو دیدار پیش‌روی خود باید مقابل تیم‌های صنعت نفت آبادان و استقلال تهران قرار بگیرند، در صورت حتی از دست دادن یک امتیاز سقوط‌شان به لیگ یک قطعی خواهد داشت؛ اتفاقی که با توجه به شرایط شاهین بوشهر و رقبای پیش‌روی این تیم یحتمل به نظر می‌رسد و در غیر اینصورت باید شاهد یک شگفتی و عملیات غیرممکن برای بقا شاهین در لیگ برتر در دو دیدار پیش‌روی باشیم.

نظر شما