شناسهٔ خبر: 41909161 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نبرد ساکت و نکو برای ACL 2021

فینال سهمیه لیگ در فولاد آره نا!

تساوی تراکتور و فولاد برابر حریفان قعر جدولی، رقابت برای کسب سهمیه را شدیدتر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان ساکت الهامی در بوشهر به شکلی عجیب متوقف شدند و همچون نیم فصل اول از غلبه بر تیم انتهای جدولی شاهین بوشهر بازماندند. تیم سرخپوش تبریزی که مدعی کسب سهمیه قهرمانی است، به همان نتیجه ای رسید که رقیبش فولاد 435 کیلومتر آن طرف تر در اهواز کسب کرد؛ توقف مقابل سایپا که سه تیم قدرتمند دیگر را هم زمین گیر کرده بود.

 

فولاد و تراکتور سرنوشتشان به شکلی جالب به یکدیگر گره خورده و هر کدام تلاش خواهند کرد تا با کنار زدن دیگری سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند یا دستکم جواز حضور در ACL 2021 را به دست آورند.

 

* وضعیت جدول

 

تراکتور و فولاد به شکلی عجیب هم امتیاز و هم تفاضل هستند و تی تی ها تنها به خاطر گل زده بیشتر نسبت به تیم جواد نکونام در رتبه سوم قرار دارند. هر دو تیم 47 امتیاز دارند و با دو امتیاز اختلاف نسبت به استقلال نایب قهرمانی را از دست رفته می‌بینند و با همین تعداد امتیاز بیشتر، وضعیت بهتری نسبت به سپاهان و شهرخودرو دارند.

 

نکته جالب درباره این دو تیم نزدیکی تعداد گل های زده و خورده است. تیم ساکت الهامی 29 گل زده و 21 گل خورده و از آن طرف فولاد دو گل زده و خورده کمتر دارد و همین موضوع آن ها را پایین تر نگه داشته؛ مسئله ای که به وضوح ارزش تعداد گل بالا علاوه بر پیروزی با اختلاف گل و کسب امتیاز بیشتر را نمایان می‌کند.

 

 

* بازی های باقی مانده

 

در دو هفته پایانی دوئل های سرنوشت سازی در لیگ برتر خواهند بود و دو تیم سرخپوش غیر تهرانی هم دو بازی حساس را برگزار خواهند کرد. تراکتور هفته آینده با رقیب همشهری ماشین سازی دیدار می‌کند که این دربی برای محمدرضا زنوزی اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. شکست ماشین این تیم را به سقوط نزدیک می‌کند و توقف تراکتور، کسب سهمیه آسیایی را به خطر می‌اندازد اما پیروزی سبزهای تبریزی در بازی رفت به نوعی نشان داد که این دیدار در فضایی فوتبالی برگزار می‌شود و نمی‌توان از پیش، شک و شبهه ای به آن وارد کرد.

 

فولاد هفته آینده بازی بسیار سختی را خواهد داشت و در جم به مصاف پارس جنوبی می‌رود. تیم سیروس پورموسوی پس از هفته ها در منطقه سقوط قرار گرفته و این در حالی است که شب گذشته آن ها ماشین سازی را در تبریز متوقف کردند که این نتیجه ای قابل قبول محسوب می‌شود. پارس جنوبی در برابر استقلال هم به هیچ وجه تیم دست و پا بسته ای نبود و شاگردان نکونام که از تقابل با تیم های پایین جدولی خاطره خوبی ندارند، باید این بار حریف خود را شکست دهند. در واقع هفته آینده هر دو تیم با رقیب های پایین جدولی دیدار خواهند کرد اما تکلیف رتبه را بازی پایانی مشخص خواهد کرد.

 

 

* جنگ آخر در فولاد آره نا

 

بازی هفته آینده هرچه که باشد، ساکت و نکو این فرصت را دارند که با پیروزی در بازی رودررو ورق را برگردانند و دست بالا را نگه دارند. هفته پایانی این دو تیم در فولاد آره نا به مصاف هم می‌روند و در واقع این یک فینال تمام عیار برای سرخپوشان تبریزی و اهوازی خواهد بود. در صورتی که آن ها ماشین سازی و پارس جنوبی را شکست دهند، ممکن است که این بازی نبرد نایب قهرمانی هم باشد.

فصل گذشته هم بازی پایانی لیگ تقابل فولاد و تراکتور در فولاد آره نا بود که قرمزهای اهواز با غلبه بر تیم ژرژ لیکنز سهمیه را از تراکتور گرفتند و باعث شدند تا این تیم پنجم شود. حالا تراکتور به دنبال انتقام خواهد بود و فولاد با استفاده از گرمای هوا و شرایط میزبانی، به تکرار آخرین بازی لیگ هجدهم فکر خواهد کرد؛ به نظر شما چه کسی در فولاد آره نا جشن سهمیه را خواهد گرفت؟

نظر شما