شناسهٔ خبر: 41907592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسوول: رسانه‌ها باید در ایجاد اعتماد و همگرایی پیشرو باشند

مشهد- ایرنا- رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها باید در افزایش اقتدار نظام، ایجاد اعتماد و همگرایی ملی پیشرو باشند.

صاحب‌خبر -

عباس محمدیان دوشنبه شب در مراسم یادبود سید عبدالحمید عسکری اولین شهید رسانه استان خراسان رضوی در کاشمر افزود: برای حفظ اصل انقلاب باید همه همگرایی داشته باشیم، نباید اجازه داد دشمنان با تبلیغات شوم افکار عمومی را منحرف کنند، امروز بزرگترین رسالت رسانه‌ها دفاع از آرمان‌های انقلاب است و در این زمینه باید وحدت داشته باشیم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها آن‌گونه که باید تاکنون در به تصویر کشیدن تاریخ شفاهی فرهنگی شهر کاشمر به‌خوبی موفق نبودند، چون رسانه‌ها محتوا تولید نمی‌کنند و اغلب کپی پیست می‌کنند.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: اکنون در یک جنگ تمام عیار قرار داریم که تمام دنیا به تهاجم رسانه‌ای روی آورده‌اند.

وی افزود: هرچند از تهاجم فرهنگی عبور کرده‌ایم و در تهاجم رسانه‌ای به سر می‌بریم اما در تشکیل جبهه رسانه تراز انقلاب به خوبی موفق نبوده‌ایم و هم‌گرایی و هم‌افزایی توسط رسانه‌ها شکل نگرفته است.

وی گفت: خبرنگاران به ‌عنوان افسران این جنگ رسالت خطیری در پاسداشت استراتژی، دارایی‌ها و آرمان‌های شهدا دارند، افکار عمومی امروز منتظر ظرفیت‌های خلق شده است.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: اگرچه همه شاهد زحمات مدافعان سلامت در جریان مبارزه با کرونا هستند اما خبرنگاران بودند که تلاش‌های مدافعان سلامت را به تصویر کشیدند.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید در حوزه آموزش نیز پیشقراول باشند و نسل امروز را با آرمان‌های انقلاب آشنا کنند، رسانه ها باید با برگزاری میزگردهای تخصصی برای رفع معضلات اجتماعی و مشکلات صنعت و اشتغال منطقه تلاش کنند.

محمدیان گفت: هرجریانی که در راستای مبارزه با فساد تلاش کند مورد حمایت قرار خواهیم داد و به هر خبرنگاری که مسوولان را نقد منصفانه و سازنده کند هدیه می‌دهم و بر اساس اعلام استاندار خراسان رضوی هیچ مسوولی حق شکایت از خبرنگاران را ندارد.

وی افزود: باید اخلاق رسانه را رعایت کرد و اصول رسانه‌ای را بازنگری نمود، منشور اخلاق رسانه‌ای را باید بازخوانی نمود رسانه‌های ما از اخلاق‌مداری به دور شده‌اند و این چیزی است که دشمن می‌خواهد.

شهرستان کاشمر در  ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد دارای ۶ نشریه محلی است.

برچسب‌ها:

نظر شما