شناسهٔ خبر: 41906777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختصاص ۵۴۰ میلیارد ریال برای خرید ملزومات پزشکی در کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار جهت کمک به بیمارستان برای خرید ملزومات از وزارت متبوع دریافت شده است.

صاحب‌خبر -

آرزو فلاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، به اقدامات کارگروه پشتیبانی در مقابله با کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: بکارگیری و جذب نیروی انسانی (درمان و پشتیبانی) به صورت قرارداد 89 روزه به تعداد 395 نفر تاکنون بر اساس گزارش ثبت‌نامی در سامانه رشد وزارت متبوع در استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اعتبارات دریافتی از وزارت متبوع بابت خرید دارو و وسایل حفاظت فردی، کیت‌های آزمایشگاهی و غیره مبلغی بالغ بر ۱۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان  تاکنون ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار از وزارت متبوع بابت دستگاه اکسیژن‌ساز و تجهیزات پزشکی دریافت شده است.

فلاحی از شرکت ۲ هزار بهورز و مراقب سلامت و پزشک در کنترل کرونا در سیستم بهداشتی در استان در ایام کرونا خبر داد و گفت: بهورزان و مراقبین سلامت جهت غربالگری جمعیت استان در این ایام فعالیت شبانه‌روزی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: غربالگری و پیگیری ۲۱۲ هزار نفر از افراد در تماس با بیماران مبتلا به کرونا در مدت 7 تا ۱۴ روز در استان انجام شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مبلغ ۵۴۰  میلیارد ریال اعتبار هم برای کمک به بیمارستان برای خرید ملزومات از وزارت متبوع دریافت شده است.

فلاحی اعتبارات دریافتی از وزارت متبوع بابت پاداش پرسنل(بهداشتی و درمانی) را مبلغ ۷۶ میلیارد  ریال (در 5 مرحله) اعلام کرد.

وی با بیان اینکه کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین سلامت در مدت زمان یادشده بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال بوده است، یادآور شد: ملزومات خریداری شده و کمک‌های مردمی و خیرین سلامت در بین واحدهای تابعه در 19 پارت بر اساس نیاز واحدها تابعه در سطح استان توزیع شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما