شناسهٔ خبر: 41906194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدور پروانه‌های صنعتی در گناباد ۳۰۰ درصد افزایش یافت

گناباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد از افزایش ۳۰۰ درصدی صدور پروانه‌های صنعتی و ۲۴۴ درصدی صدور مجوزهای سرمایه گذاری در این شهرستان طی چهار ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

صاحب‌خبر -

هادی ایزدی روز سه‌شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در گناباد افزود: ۶ پروانه بهره بردای صنعتی با سرمایه گذاری ۸۵ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۹۵ نفر طی چهار ماه سالجاری در گناباد صادر شده است.

وی ادامه داد: این پروانه ها در زمینه تولید سنگ نمای ساختمانی، لوله پلی اتیلن ، فرآورده های حجیم شده و مایع ضد عفونی کننده صادر شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد همچنین از صدور ۲۲ مجوز جدید سرمایهگذاری با سرمایه ۸۷۵ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۳۱۰ نفر طی چهار ماه امسال خبر داد.

وی گفت: این میزان نسبت به دوره مشابه پارسال از نظر تعداد ۲۴۴ درصد و از نظر اشتغال ۳۳ درصد رشد داشته است.

ایزدی افزود: مجوزهای یاد شده در زمینه تولید پودر بنتونیت، لنت ترمز، پوشاک، لامپ ال.ای.دی، محصولات بتونی و سنگ ساختمان صادر شده است.

وی ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی با انعکاس دقیق و شفاف اخبار و خدمات مسوولان در بخش‌های گوناگون و به خصوص اقتصادی و تولیدی به نقش خود در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بهینه به مردم به خوبی عمل کرده است.

وی گفت: در شرایطی که دشمنان در جنگ اقتصادی و تحریم‌های اقتصادی از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دریغ نمی کنند، رسانه های ارتباط جمعی و خبرگزاری جمهوری اسلامی با اطلاع رسانی موثر و شفاف نقش موثر در خنثی سازی این ترفندها دارند.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است. از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما