شناسهٔ خبر: 41905957 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان لیگ فدراسیون تیراندازی:

امیدواریم لیگ اهداف پروازی با ۶ تیم برگزار شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان لیگ فدراسیون تیراندازی می‌گوید: به دلایل عدیده لیگ تیراندازی اهداف پروازی مدت ۸ سال برگزار نشد و امیدواریم با توجه به اهمیت این رشته و فراخوان فدراسیون، امسال لیگ اهداف پروازی با حضور۶ تیم برگزار شود.

صاحب‌خبر -

«سیدجعفر حسینی» روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت:‌ از حدود یک هفته پیش کار نام‌نویسی از تیم‌ها و باشگاه‌ها و هیات‌های استانی آغاز شد و تعداد زیادی از باشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند. باید تا ۲۶مردادماه و پایان مهلت نام نویسی برای اعلام اسامی تیم‌های شرکت کننده،  صبر کنیم.

وی ادامه داد: زمان شروع لیگ برتر متناسب با تعداد تیم‌های متقاضی و قرعه‌کشی آنان و از سوی دیگر وضعیت کرونا و دستورالعمل ستاد ملی مقابله  با کرونا در ورزش بستگی دارد و امیدوارم از اواخر شهریور ماه این رقابت‌ها آغاز شود.

رییس سازمان لیگ تیراندازی گفت:‌ رقابت‌های لیگ در سه رشته تراپ زنان، ‌تراپ مردان و اسکیت زنان و مردان برگزار می‌شود و خوشبختانه با توجه به اینکه رشته اهداف پروازی در هوای آزاد بوده و تیراندازان در خط آتش این رشته با فاصله ۲ متری از یکدیگر می‌ایستند و این امر امکان برگزاری مسابقات در هر شرایطی را برای تیراندازان فراهم می‌کند.

وی افزود:‌ از سوی فدراسیون در زمان برگزاری مسابقات به طور مرتب سایت تیراندازی و تجهیزات شرکت کننده در لیگ و خوابگاه‌ها ضدعفونی خواهد شد تا تیراندازان بدون دغدغه در رقابت‌ها شرکت کنند.

حسینی ادامه داد: ‌رشته تیراندازی و تجهیزات مورد نیاز آن بسیار گران است و متاسفانه هنوز این رشته حامیان مالی زیادی ندارد و برهمین اساس باشگاه‌ها و تیم‌ها اگر چه به طور شفاهی اعلام آمادگی کرده‌اند، با ملاحظه زیاد اقدام به نام نویسی می‌کنند و البته امکانات برگزاری مسابقات چون سایت تیراندازی، حق الزحمه داوران و هزینه‌های این چنینی با فدراسیون خواهد بود.

این مسوول ورزشی خاطرنشان کرد:‌ اهداف پروازی از جمله رشته‌های المپیکی است که هواداران زیادی نیز دارد و اگرچه در حال حاضر امکان کسب سهمیه و شرکت در المپیک برای این رشته وجود ندارد اما باید شرایط برای فعالیت تیراندازان و آماده سازی آنان برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی و جهانی فراهم شود.

رییس سازمان لیگ اضافه کرد:‌ با هدف ایجاد انگیزش در میان تیراندازان، جوایز سه نفر برتر هر رشته تراپ زنان، تراپ مردان و اسکیت در مجموع ۹ نفر در پایان مسابقه هر هفته اهدا می‌شود.

نظر شما