شناسهٔ خبر: 41905921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اخبار نیروی انتظامی استان یزد

کشف یک میلیاردی لوازم پزشکی قاچاق از یک انبار در یزد

نیروی انتظامی استان یزد در اقداماتی اطلاعاتی تعدادی از مجرمین و سارقان حرفه ای را در استان دستگیر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، در چند روز اخیر نیروی انتظامی یزد اقداماتی در راستای امنیت داشته است که تعدادی از این اخبار به شرح زیر است:

دستگیری سارق حرفه ای اماکن در روستای نصرآباد شهرستان تفت

فرمانده انتظامی شهرستان تفت از دستگیری سارق حرفه ای، اماکن خصوصی با 6 فقره سرقت در روستای نصرآباد این شهرستان خبر داد.

سرهنگ وحید احمدی در تشریح این خبر گفت: به دنبال گزارش چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و اموال و تجهیزات کشاورزی و برقی در روستای نصرآباد تفت بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران دایره اطلاعات و تجسس پاسگاه انتظامی نصرآباد قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پاسگاه با انجام كار اطلاعاتي وسیع و گسترده، و تلاش شبانه روزی سارق حرفه ای اماکن خصوصی را در مخفیگاهش شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه و ضربتی متهم را دستگير كردند.

سرهنگ احمدی تصریح کرد: متهم در بازجویی به عمل آمده به 6 فقره سرقت از اماکن خصوصی و اموال و تجهیزات کشاورزی و برقی از قبیل پمپ های آب، دینام برق، پمپ های باد، دینام موتور، دینام هواکش، و ... اعتراف کرد.

احمدی با بیان اینکه ماموران موفق شدند اموال و وسایل مسروقه را از مخفیگاه سارق کشف و تحویل مالباختگان دهند افزود: متهم طی حکم صادره از مقام قضایی روانه زندان یزد شد.

کشف 161 کیلو موادمخدر با کار اطلاعاتی پلیس خاتم

فرمانده انتظامی استان گفت: با کار اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان خاتم 161 کیلو تریاک در عملیات مشترک با پلیس فارس کشف شد.

سردار عباسعلی بهدانی فرد، درباره این خبر، اظهارکرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان خاتم با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی متوجه تردد خودروی حامل موادافیونی در محورهای مواصلاتی این شهرستان شدند.

وی با اشاره به رصد دقیق اطلاعاتی ماموران پلیس، افزود: ماموران خودروی پراید، حامل این محموله را در محورهای ورودی شهرستان خاتم شناسایی و دستور ایست صادر کردند اما راننده بدون توجه به فرمان پلیس به سمت استان فارس متواری شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به هماهنگی با پلیس استان فارس، افزود: ماموران در یک عملیات مشترک در محور خاتم- بوانات خودروی موردنظر را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه در بازرسی از خودرو توقیفی 161 کیلوگرم تریاک کشف شد، گفت: قاچاقچی با استفاده از تاریکی شب از محل متواری شد که دستگیری وی در دستور کار قرار دارد.

کشف یک میلیاردی لوازم پزشکی قاچاق از یک انبار

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان، از کشف یک میلیارد ریال انواع لوازم پزشکی قاچاق از یک انبار خبر داد.

سرهنگ محمدحسن کارگر، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با کار اطلاعاتی از وجود یک انبار قاچاق در شهر یزد مطلع شدند.

کارگر ضمن اشاره به اخذ مجوز قضائی افزود: ماموران پلیس این انبار را شناسایی و به بازرسی از آن پرداختند و تعداد 2 هزار و 913 قلم انواع لوازم دندانپزشکی قاچاق را کشف کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان یزد با بیان اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند گفت: در این زمینه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده قاچاق به مراجع قانونی معرفی شد.

اقدامات پلیس یزد در برخورد با سارقان موتورسیکلت

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: ماموران اداره مبارزه با سرقت در 2 ماهه گذشته 23 سارق موتورسیکلت را دستگیر کردند.

سرهنگ محمدرضا حناساب، در اين خصوص گفت: ماموران دایره پنجم اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان یزد در ماه های گذشته طرح های مختلفی را علیه سارقان به مرحله اجرا گذاشتند.

وي ضمن اشاره به هماهنگی و اخذ مجوز قضائی تصريح كرد: ماموران با رصد گسترده اطلاعاتی موفق شدند در 2 ماهه گذشته 23 سارق موتورسیکلت را در مناطق مختلف شهر یزد دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: متهمان در بازجويي هاي به عمل آمده به 112 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف و پس از تشکیل پرونده، روانه دادسرا شدند.

حناساب با بيان اينكه اجراي طرح هاي مبارزه با سرقت در سطح استان با جديت ادامه خواهد داشت، گفت: شهروندان، هشدارهاي پليس در رابطه با پيشگيري از انواع سرقت را جدي بگیرند.

توصیه های پیشگیری از سرقت

فرمانده انتظامي شهرستان بهاباد در راستاي پيشگيري از سرقت، هشدارهايی را به ‌شهروندان ارائه کرد.

سرگرد حبیب عباسی توصيه‌هايي به عموم شهروندان در خصوص پيشگيري از سرقت اتومبيل، موتورسيكلت و سرقت منزل ارائه كرد.

وي به سرقت محتويات خودرو توسط سارقان اشاره كرد و گفت: شهروندان اتومبيل خود را به لوازم ايمني نظير دزدگير، سوئيچ مخفي، قفل فرمان، پدال و ساير وسايل تاخيري و بازدارنده مجهز کنند.

عباسی افزود: شهروندان دقت نمايند هنگام ترك اتومبيل درها و شيشه ها كاملا بسته باشند و از گذاردن كيف دستي، وجه نقد، ضبط كشويي و ديگر وسايل داخل اتومبيل و در معرض ديد به نحوي كه جلب توجه كند خودداري كنند.

وي به شهروندان هشدار داد: هنگام دريافت پول از بانــك حركات اطرافيان خود به ويژه راكبان موتورسيكلت ها را در داخل و خارج بانك به طور دقيق زير نظر بگيرند؛ زيرا كه معمولاً كيف قاپ ها در اطراف بانك ها، دفترخانه ها، مراكز خريد و نقاط خلوت كمين مي كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهاباد در خصوص پيشگيري از سرقت منزل نيز بيان داشت: شهروندان از نگهداري طلا و جواهرات، اشياء گران‌قيمت وجوه نقد در منزل خودداري کرده و آنها را به صندوق امانات بانك بسپارند.

این مقام انتظامی خاطرنشان كرد: مقابل كليه پنجره هاي قابل دسترسي، نقاط نفوذپذير، نورگيرها و وروي ديوارهاي كوتاه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب كنيد.

 

پایان پیام/449

نظر شما