شناسهٔ خبر: 41905786 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

روانپزشک کودک و نوجوان عنوان کرد؛

والدین با کودکان مبتلا به کرونا چگونه برخورد کنند

یک روانپزشک کودک و نوجوان ، در ارتباط با رفتار والدین با کودکان در روزهای کرونایی، نکاتی را متذکر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهشید رابطیان، گفت: باید علل دوری از دوستان و نزدیکان و قرنطینه خانگی با زبان ساده برای کودکان و نوجوانان توضیح داده شود.

وی افزود: همچنین اضطراب و تنش والدین در برخورد با فرزندان باید کنترل شود. گاه ویروس کرونا در کودکان با علائم بالینی همراه نمی‌شود، اما اضطراب و نگرانی پدر و مادر بر فرزندان اثرگذار و سبب بروز اضطراب در کودک می‌شود.

رابطیان ادامه داد: در برخی کودکان اما بیماری‌های زمینه‌ای، اختلالات اضطرابی و ژنتیک موجب بروز آسیب‌های روحی می‌شود. این کودکان در صورت ابتلاء به ویروس کرونا نیازمند مداخلات روان‌درمانی و دارودرمانی می‌شوند.

وی افزود: گاه نیز قرنطینه خانگی، شستشوی مداوم دست‌ها، اضطراب و نگرانی پدر و مادر، ابتلاء به ویروس کرونا بدون علائم بالینی، کودک و نوجوان را دچار کم‌خوابی، بی‌قراری، خشونت و پرخاشگری و بی‌حوصلگی می‌کند. سطح اضطراب این کودکان نیز عمدتاً افزایش یافته و نیازمند مداخلات روان‌پزشکی است. ویروس کرونا به عنوان یک بیماری ناشناخته گاه بر مغز نیز اثرگذار و سطح اضطراب آدمی را افزایش می‌دهد.

این روانپزشک کودک و نوجوان، گفت: مشاهده بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از طریق تلویزیون و ابتلاء دوستان و نزدیکان نیز می‌تواند سبب اضطراب، افسردگی و وسواس‌های شدید شود که این آسیب‌ها هم به طور حتم نیازمند معالجه و درمان است.

وی افزود: در حال حاضر با تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، هنری، ورزشی و قرنطینه خانگی استفاده کودکان و نوجوانان از کامپیوتر و تلویزیون افزایش یافته است. این کودکان باید توسط والدین با بر عهده گرفتن برخی تکالیف و مسئولیت‌ها نظیر آشپزی و…، از استفاده افراطی اینترنت و فضای مجازی و تلویزیون دور شوند.

نظر شما