شناسهٔ خبر: 41905108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تیراندازی در نزدیکی کاخ سفید؛ ترامپ کنفرانس خبری را ترک کرد+ فیلم و تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- صدای تیراندازی در نزدیکی کاخ سفید هنگام سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا باعث شد که وی برای مدتی محل برگزاری کنفرانس خبری خود را ترک کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الحره» آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور بامداد امروز (سه شنبه) دقایقی پس از آغاز کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود درباره تحولات مربوط به بحران ناشی از شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹)، آن را به طور ناگهانی و بنا به درخواست دستگاه های امنیتی نیمه تمام گذاشت با این حال اندکی بعد بار دیگر به محل برگزاری کنفرانس در کاخ سفید بازگشت و آن را از سر گرفت.

در حالی که نیروهای سرویس مخفی به عنوان نهاد امنیتی مسئول حفاظت از جان دولتمردان بلندپایه آمریکا و شخصیت های خارجی عالی رتبه مقیم یا میهمان در این کشور، ترامپ را به طور ناگهانی به خارج از اتاق محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی روزانه همراهی کردند، وی هنگام بازگشت به کنفرانس اعلام کرد که در نزدیکی کاخ سفید حادثه تیراندازی روی داده و یک نفر نیز زخمی شده است.

خبرنگار شبکه خبری «آر تی» روسیه در واشنگتن نیز در این باره گزارش داد که نیروهای سرویس مخفی در کاخ سفید، بدون ارائه هیچ گونه توضیحی، رئیس جمهوری آمریکا را از سالن کنفرانس مطبوعاتی خارج کرده و از خبرنگاران نیز درخواست کردند تا سالن را تخلیه کنند.

بر اساس این گزارش، ترامپ در ادامه سخنان خود هنگام بازگشت به کنفرانس مطبوعاتی، ضمن اعلام این که جزئیات کامل حادثه اطراف کاخ سفید را نمی داند، اظهار داشت: تیراندازی در خارج از کاخ سفید روی داده و به نظر می رسد خیلی خوب تحت کنترل است.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که تیراندازی کار نیروهای سرویس مخفی و دستگاه های مجری قانون بوده و در نتیجه آن نیز یک فرد مظنون، به ضرب گلوله زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافته، تاکید کرد که فرد مذکور مسلح بوده و از وضعیت جسمانی وی اطلاعی ندارد.

ترامپ ضمن تاکید بر این که با وجود نیروهای سرویس مخفی، در کاخ سفید احساس امنیت می کند و پس از حادثه تیراندازی نیز به محل کار خود در کاخ یعنی دفتر بیضوی منتقل شده، تصریح کرد: از این حادثه احساس نگرانی نمی کنم و یک بیانیه در رابطه با آن چه روی داد، صادر خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی به دلیل انجام وظیفه خود و واکنشی که نشان دادند، تاکید کرد که وضعیت تحت کنترل کامل است و امکان دارد حادثه روی داده در خارج از محوطه بیرونی کاخ سفید، هیچ گونه ارتباطی با وی نداشته باشد.

ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این باره گفت: در کنار سرویس مخفی بسیار احساس امنیت می کنم، آنها افرادی فوق العاده و بهترین هستند و بسیار خوب آموزش دیده اند؛ آنها تنها از من خواستند که برای مدت اندکی این جا را ترک کنم تا اطمینان یابند که همه چیز در خارج روشن است.

سرویس مخفی آمریکا نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که یک افسر درگیر حادثه تیراندازی در تقاطع خیابان هفدهم و گذرگاه پنسیلوانیا در نزدیکی پارک «لافایت» در اطراف کاخ سفید شده و مسئولان اجرای قانون در محل وقوع حادث حضور دارند.

خبر اصلی را در الحره و آر.تی ببینید

نظر شما